Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعرفه‌گذاری روی واردات فولاد امری بدیهی است
 

تعرفه‌گذاری روی واردات فولاد امری بدیهی است

ﺳﻪشنبه، 14 بهمن 1393 | Article Rating
مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان بار دیگر بر اعمال هرچه سریعتر تعرفه روی واردات فولاد به کشور تاکید کرد.


اردشیر سعدمحمدی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در حال حاضر ترکیه در همسایگی ایران 35 درصدی روی واردات فولاد خود تعرفه گذاشته است، افزود: آمریکا هم با تولید بیش از 100 میلیون تن فولاد اقدام به اعمال تعرفه روی واردات خود کرده است. در چنین شرایطی تعرفه‌گذاری روی واردات فولاد امری بدیهی بوده و حتی یک روز به تعویق انداختن این کار مضر است.

وی گفت: چین در حال حاضر 32 کارخانه بالای 5 میلیون تن، 7 کارخانه بین 10 تا 20 میلیون تن و 12 کارخانه بالای 20 میلیون تن دارد و بنابراین کف اقتصادی تولید فولاد بالای 5 میلیون تن است. در چنین شرایطی کارخانه‌های کوچک فولادسازی در ایران به هیچ‌وجه اقتصادی نیستند. از سوی دیگر نرخ سود بانکی در ایران 30 و در خارج از ایران یک درصد است و به همین دلیل فولادسازان ایرانی در شرایط رقابتی نابرابری با رقبای وارداتی قرار دارند.

سعدمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط ذوب آهن اصفهان از آبان و آذر ماه سال آینده کاملا متفاوت خواهد شد، اظهار کرد: تاکنون دو پارتی مربوط به کارخانه تولید ریل ذوب آهن اصفهان وارد کشور شده و پارتی سوم نیز 15 بهمن وارد کشور می‌شود. قرار است از 3 اسفند ماه نیز عملیات نصب تجهیزات کارخانه آغاز شود. این پروژه طبق برنامه در حال جلو رفتن بوده و سال آینده در حوالی آبان یا آذر ماه به تولید می‌رسد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان درباره اظهارات اخیر سفیر ایران در عمان مبنی بر اینکه عمان برای خرید ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان ابراز تمایل کرده است، توضیح داد: قسمتی از تولیدات این کارخانه صرف بازار داخلی خواهد شد و مابقی نیز صادرات خواهد شد. در منطقه خاورمیانه هیچ کارخانه‌ای به غیر از ذوب آهن توان تولید ریل را ندارد و به همین دلیل ذوب آهن می‌تواند در این حوزه بخشی از سهم بازارهای بین‌المللی را بدست آورد.

وی افزود: تاکنون در کشورهای قطر، امارات، الجزایر و عمان کار بازاریابی ریل ذوب آهن انجام شده ولی هنوز برای عقد قرارداد فروش زود است.

مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان همچنین با اشاره به اینکه قرار نبود ذوب آهن اصفهان در عمان کارخانه احداث کند، در عین حال خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری دانش فنی قرار است کارهایی صورت بگیرد که پیش‌‎نویس اولیه آن در حال مطالعه و بررسی است.

سعدمحمدی از دو برنامه تولید ریل و تیرآهن پال پهن 20 تا 30 با قابلیت ارتقا به عنوان دو برنامه تعیین‌کننده در آینده ذوب آهن اصفهان یاد کرد و افزود: با بهره‌برداری از این دو پروژه در آبان و آذر سال بعد شاهد ایجاد تغییرات زیادی در شرایط ذوب آهن اصفهان خواهیم بود.

تصاویر
  • تعرفه‌گذاری روی واردات فولاد امری بدیهی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها