Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
طرح جامع، نقشه راه فولاد برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز است
 

طرح جامع، نقشه راه فولاد برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز است

ﺳﻪشنبه، 14 بهمن 1393 | Article Rating
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: تدوین طرح جامع در واقع به منزله نقشه راه فولاد محسوب می شود که در چارچوب تحقق اهداف سند چشم انداز 1404 صورت گرفت و ضامن حرکت توسعه این صنعت است.


محمد خانداداش پور اظهار داشت: مسئولان و صاحب نظران بر ضرورت مسئولیت واحد و متمرکز در صنعت فولاد کشور تاکید دارند و اهمیت بهره گیری از یک نقشه راه را در این صنعت خاطرنشان می سازند.

به اعتقاد این مقام مسئول، طی سالهای اخیر در صنعت فولاد کشور شاهد بی برنامگی بودیم اما شرکت ملی فولاد ایران با همکاری شرکت فولاد تکنیک با تدوین طرح جامع فولاد در حقیقت نقشه راه را مشخص ساخت.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع فولاد کشور، گفت: شرط لازم برای حرکت توسعه این صنعت در مسیر درست بوده و شرط کافی نیز کسب اطمینان از عملیاتی شدن این طرح است.

خانداداش پور افزود: شرط دستیابی به هدف مزبور مشخص ساختن متولی صنعت فولاد کشور است و برای روشن شدن مسئله و سهولت در تصمیم گیری لازم است بحث متولی گری از منظر تصمیم سازی ، تصمیم گیری و سیاست گذاری از هم تفکیک شود.

به گفته وی، تصمیم گیری و سیاست گذاری نیاز به اعمال سیاست های حاکمیتی دارد و مربوط به سازمان ایمیدرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت می شود و مباحث مربوط به تصمیم سازی می تواند خارج از حوزه دو تشکیلات یاد شده ،انجام گیرد.

خانداداش پور تصریح کرد: شرکت ملی فولاد ایران می تواند به عنوان متولی و مرکز ثقل تصمیم سازی در خصوص تدوین طرح جامع فولاد و بازنگری آن در مقاطع ضروری باشد. 

وی اضافه کرد: شرکت ملی فولاد ایران می تواند با دریافت سیاست های کلان از ایمیدرو و وزارت صنعت ، معدن و تجارت با همکاری مشاور و استفاده از توان صاحب نظران بخش های ذیربط دولتی، خصوصی و تشکل های صنفی مربوطه از جمله انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور و غیره نسبت به تدوین نقشه راه اقدام نماید.

به گفته خانداداش پور، این شرکت قادر است با اتکا به پیشینه تاریخی خود و رفع نقایص و مشکلات ساختاری و تدوین راهبرد متناسب در شرایط فعلی و با بهره گیری از تجربه گذشته، نقش مناسبی در تدوین نقشه راه داشته باشد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، شرکت ملی فولاد ایران به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)در حوزه فولاد محسوب می شود و اکنون در مرحله تدوین راهبرد جدید خود براساس اسناد بالادستی و از جمله استراتژی ایمیدرو است و متعاقب آن در نظر دارد با طراحی ساختار مناسب نقش تاریخی خود را در صنعت فولاد کشور ایفا نماید.

براساس سند چشم انداز 1404 قرار است ظرفیت تولید فولاد کشور به رقم 55 میلیون تن برسد، گزارش انجمن جهانی فولاد حاکی است: ایران در سال 2014 میلادی با تولید بیش از 16.3 میلیون تن در جایگاه چهاردهم دنیا و رتبه اول خاورمیانه قرار گرفت.

تصاویر
  • طرح جامع، نقشه راه فولاد برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها