Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش جهانی قیمت نفت تاثیری بر برنامه های بخش صنعت و معدن ندارد

شنبه، 18 بهمن 1393 | Article Rating

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارتبا بیان اینکه اکثر پروژه ها و برنامه های وزارتخانه متکی به بودجه دولتی نیست، گفت:کاهش قیمت جهانی نفت هیچ تاثیری بر روند برنامه های بخش صنعت و معدن کشور نخواهد داشت.

حسین ابویی مهریزی روز جمعه در گفت و گویی گفت: اگرچه اقتصاد و درآمدهای نفتی کشور از کاهش جهانی قیمت نفت تاثیر می پذیرد اما چون بخش صنعت، معدن و تجارت به بودجه دولتی متکی نیست بنابراین تحت تاثیر این کاهش قیمت قرار نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: براین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ گونه تغییری به سبب کاهش جهانی قیمت نفت در برنامه ها و پروژه های صنعتی و معدنی خود نخواهد داد و تنها برنامه هایی که متکی به بودجه دولتی هستند باید مورد تجدید نظر قرار گیرند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد 4 درصدی اقتصاد کشور در شش ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت گروه صنایع و معادن 7.2 درصد، بخش صنعت 6.5 درصد، معدن 10.5 درصد و بخش بازرگانی کشور 5.4 درصد رشد داشته است.

ابویی مهریزی با بیان اینکه رشد صنعت براساس شاخص ها و اقلام منتخب محاسبه شده، افزود: این اقلام طی چند دهه گذشته به عنوان شاخص ارزیابی رشد مورد استفاده قرار گرفته ضمن آنکه بیش از 70 درصد صادرات، سرمایه گذاری، اشتغال، ارزش تولید و ارزش افزوده صنعت برای این کالاها بوده است.

وی سپس شاخص قیمت تولید کننده را پایین تر از نرخ تورم دانست و گفت: براساس هدف گذاری های دولت رشد اقتصادی در سال 93 مثبت خواهد بود بنابراین با توجه به این موضوع نرخ رشد صنعت در سه ماهه پایانی سال جاری به صورت متعارف به 3 تا 4 درصد خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رشد تولید مساوی با رشد ارزش افزوده نیست و باید به این امر توجه کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها