Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ایران نهمین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان در ۲۰۱۴
 

ایران نهمین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان در ۲۰۱۴

شنبه، 18 بهمن 1393 | Article Rating
سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود ایران را از نظر تولید سنگ آهن در سال 2014 میلادی در رده نهم بزرگترین تولیدکنندگان این ماده معدنی در جهان قرار داد.


براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) که به تازگی منتشر شده است، ایران با تولید 45 میلیون تن سنگ آهن در سال 2014 میلادی رده نهم بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن جهان را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داد.

چین با تولید یک میلیارد و 500 میلیون تن با اختلاف زیاد نسبت به سایر کشورها عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان را در اختیار دارد. استرالیا با تولید 660 میلیون تن و برزیل با تولید 320 میلیون تن رده‌های دوم و سوم را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

همچنین کشورهای هند با تولید 150 میلیون تن، روسیه با تولید 105 میلیون تن، اوکراین با 82 میلیون تن، آفریقای جنوبی با تولید 78 میلیون تن، آمریکا با تولید 58 میلیون تن و ایران با تولید 45 میلیون تن رده‌های چهارم تا نهم این رده‌بندی را بدست آوردند. کانادا با تولید 41 میلیون تن نهم شد و قزاقستان و سوئد نیز به صورت مشترک با 26 میلیون تن تولید رتبه دهم را کسب کردند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، براساس اعلام سازمان زمین شناسی آمریکا، تولید سنگ آهن ایران در سال 2014 معادل پنج میلیون تن نسبت به تولید سال 2013 کاهش یافته است. سهم ایران از تولید جهانی سنگ آهن در سال قبل به حدود 1.39 درصد رسید.

همچنین تولید جهانی سنگ آهن در سال گذشته میلادی بالغ بر 3 میلیارد و 220 میلیون تن اعلام شده که این رقم در سال 2013 میلادی معادل 3 میلیارد و 110 میلیون تن اعلام شده بود.

آنطور که سازمان زمین شناسی آمریکا در گزارش خود اعلام کرده مجموع ذخایر جهانی سنگ آهن خام بیش از 800 میلیارد تن برآورد می‌شود که این میزان ذخیره حاوی متجاوز از 230 میلیارد تن آهن است.

براساس آخرین آمارهای منتشر شده تولید سنگ آهن واحدهای بزرگ کشور شامل (جلال آباد، چادرملو، سیرجان، مرکزی، میشدوان، گل گهر، سنگان و فلات مرکزی) در 10 ماهه سال جاری به 28 میلیون تن رسید. البته به این رقم باید تولید معادن بخش خصوصی را نیز افزود که تاکنون امسال آماری در این زمینه منتشر نشده است.

آخرین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد میزان ذخایر قطعی و احتمالی سنگ آهن ایران به ترتیب بالغ بر دو میلیارد و 585 میلیون تن و چهار میلیارد و 522 میلیون تن شده است.

تصاویر
  • ایران نهمین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان در ۲۰۱۴
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها