Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
۱۱.۶ ميليون تن ظرفيت جديد توليد فولاد در سواحل جنوبي
 

۱۱.۶ ميليون تن ظرفيت جديد توليد فولاد در سواحل جنوبي

شنبه، 18 بهمن 1393 | Article Rating
11.6 ميليون تني ظرفيت جديد توليد فولاد خام در سواحل جنوبي كشور با مشاركت بخش خصوصي و خارجي ايجاد مي شود.


اين كارخانه ها طبق برنامه جديدي كه ايميدرو بر اساس طرح جامع فولاد تعريف كرده در مناطق چابهار،‌ قشم و بندرعباس راه اندازي خواهند شد.

در طرح جامع فولاد مطابق تحقيقات و بررسي هاي انجام شده يكي از بهترين نقاط ايران براي توسعه صنعت فولاد به دليل دسترسي به منابع آب و انرژي،‌ حمل و نقل و صادرات و واردات و كاهش هزينه هاي توليد سواحل جنوبي كشور است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، با توجه به برنامه هاي اين سازمان براي جذب سرمايه هاي بخش خصوصي و خارجي براي احداث كارخانه هاي جديد فولادي طرح 4 ميليون تني فولاد بندرعباس با مشاركت سرمايه گذار هندي به اجرا در مي آيد و همچنين طرح 1.6 ميليون تني نيز با حضور يك شركت كويتي در بندرعباس احداث خواهد شد.

علاوه بر اين پروژه فولاد چابهار نيز به ظرفيت توليد 3 ميليون تن با مشاركت سرمايه گذار خصوصي داخلي اجرايي مي شود. از سوي ديگر طرح 3 ميليون تني فولاد قشم با مشاركت يكي از شركت هاي بزرگ سنگ آهن داخلي و شركاي خصوصي در اين منطقه راه اندازي خواهد شد.

سازمان توسعه و نوسازي معادن وصنايع معدني ايران اين برنامه را از سال گذشته با هدف ايجاد ظرفيت هاي جديد با مقياس اقتصادي تعريف و اجرايي كرده است تا اهداف كلان طرح جامع فولاد پياده شود به طوري كه شركت هاي خصوصي داخلي و خارجي تامين سرمايه طرح ها را بر عهده گيرند.

تصاویر
  • ۱۱.۶ ميليون تن ظرفيت جديد توليد فولاد در سواحل جنوبي
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها