Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

توسعه معادن کشور نیازمند ورود بخش خصوصی است

شنبه، 18 بهمن 1393 | Article Rating
اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح طرح توسعه فاز دوم تغلیظ مجتمع مس سونگون آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه در حال حاضر ورود بخش خصوصی به عرصه سرمایه گذاری در بخش معادن بسیار کمرنگ است و باید بیش از پیش در این حوزه سرمایه گذاری شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه باید تلاش کنیم جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی جهانی در زمینه توسعه معادن مطرح شود، ابراز داشت: در توسعه معادن و اکتشافات باید به مسایل زیست محیطی نیز توجه جدی شود و دستگاه های اجرایی با توجه به اصول تعیین شده سازمان حفاظت از محیط زیست، اکتشافات خود را انجام دهند.
معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران با تقدیر از عملکرد قرارگاه خاتم الانبیاء در اجرای پروژه های مهم کشور تصریح کرد: در حال حاضر اکثر طرح های مهم عمرانی و صنعتی کشور بااعتباری بالغ بر ۷۰۰ هزار میلیارد ریال توسط این قرارگاه انجام می شود.
وی توسعه معادن کشور و افزایش ظرفیت استخراج و تولیدات آنها را یکی از مهمترین محورهای توسعه کشور عنوان کرد و افزود: اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به منابع زیرزمینی همچون نفت و اکتشافات معدنی وابسته است در حالی که باید اقتصاد کشور با اتکاء به مولفه هایی چون منابع انسانی، به اقتصادی دانش بنیان و پایدار تبدیل کنیم.
جهانگیری با بیان اینکه در استخراج معادن کشور باید تسریع شود، ابراز داشت: معادن مختلفی که در کشور وجود دارد باید هر چه سریع تر اکتشاف شود چون اگر در کوتاه ترین زمان ممکن استخراج نکنیم ممکن است مواد و کانی های باارزش زمینی به مواد بی ارزش تبدیل شده و خاصیت خود را از دست دهد.
معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست که در تمدید پروانه های معادن سخت گیری کند و افزود: در تمدید پروانه های اکتشاف و بهره برداری از معادن کشور، باید سابقه اکتشاف بهره برداران مورد توجه قرار گیرد و گرنه لزومی ندارد که افرادی که کار خاصی نکرده اند، در این حوزه بمانند.

به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، جهانگیری با بیان اینکه در شرایط فعلی، سرمایه گذاری در زمینه معادن بهترین راه نجات اقتصاد کشور است افزود: ایران پتانسیل زیادی بخصوص در زمینه معادن فلزی دارد چرا که در کمربند مس آلپ تا آسیا قرار گرفته است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال، بدترین سال مالی دولت است، گفت: تصویب طرح فولادهای هشت گانه در سال اول دولت نهم صورت گرفت ولی وزیر صنعت، معدن و تجارت فعلی، برای تامین فاینانس آن تلاش می کند.
معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال جاری، بیش از ۹ هزار میلیارد ریال در تولید فولاد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و در بخشی از معادن کشور، موادی استخراج می شود که در صنعت هوا فضاء مورد استفاده قرار می گیرد.
اسحاق جهانگیری در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش تولید کنسانتره در مجتمع مس سونگون اظهار داشت: مردم منطقه انتظار دارند که با افزایش تولید در این مجتمع، تحول اقتصادی در معیشت و وضعیت منطقه ایجاد شود .

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها