Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

صنایع کوچک تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند

یکشنبه، 19 بهمن 1393 | Article Rating

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای صنایع کوچک با بهره مندی از مزایای «صندوق ضمانت کوچک» می توانند در صورت نبود اقساط معوقه و چک برگشتی تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

«سیدمحمدعلی سید ابریشمی» روز شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان زنجان افزود: برنامه ای برای راه اندازی شهرک صنعتی جدید به صورت عام وجود ندارد و اصل برنامه بر تکمیل زیرساخت شهرکهای صنعتی موجود است.

وی به کمبود فضای لازم برای سرمایه گذاری در برخی از استان های کشور از جمله گیلان، کردستان و زنجان اشاره و اظهار کرد: کلنگ زنی پنج شهرک و ناحیه صنعتی در این استان همزمان با دهه فجر در راستای توسعه فضای لازم برای سرمایه گذاری است.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور برخی از مصوبات طی سال های گذشته را بدون کارکارشناسی و ملاحظات فنی خواند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بسیاری از استانها شرکت شهرک های صنعتی باید پاسخگوی معوقات بانک ها باشد چرا که بانک ها عمدتا پاسخگوی نیاز صنایع کوچک در این شهرک ها نیستند.

سید ابریشمی ادامه داد: در سال های اخیر عده ای از افراد که صنعت گر نبوده اند با استفاده از مجوزهای صنعتی که اخذ کرده بودند اعتباراتی به نام صنعت از بانک ها دریافت کرده و اقساطشان عقب افتاده و بدنامی آن برای واحدهای صنعتی باقی مانده و زمینه ساز بروز برخی مشکلات شده است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد نیز که امکان کمک به واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات وجود دارد اقساط عقب افتاده و چک بانکی برگشتی مانع از تحقق این مهم می شود.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور ایجاد تصفیه خانه در شهرک های صنعتی را از رسالت های دولت برشمرد و اضافه کرد: 69 درصد واحدهای صنعتی به سیستم تصفیه متصل هستند.

سید ابریشمی سهم مصرف آب بخش صنعت کشور را 1.8 دهم درصد عنوان و اظهار کرد: 92 درصد از آب سطحی و زیرزمینی کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها