Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

باید دست واحدهای تولیدی را در شرایط رکود بگیریم

یکشنبه، 19 بهمن 1393 | Article Rating

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در شرایط رکود باید دست واحدهای تولیدی را که سالم کار کرده‌اند، بگیریم و برای کاهش بدهی‌های معوقه هم باید به واحدهای تولیدی کمک کرد تا بتوانند کار کنند و بدهی‌های خود را بپردازند.

محمد نهاوندیان رئیس‌ دفتر رئیس‌‌جمهور شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، گفت: راهپیمایی 22 بهمن امسال مانند گذشته نمایش وحدت و همبستگی خواهد بود.

وی افزود: ایام دهه فجر فرصتی برای تجدید عهد با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزیابی راه طی شده با ملاک‌های ارزش‌های اصلی انقلاب و تنظیم مسیر پیشرو است.

رئیس‌ دفتر رئیس‌‌جمهور با اشاره به سیزدهمین سفر استانی رئیس‌جمهور به استان اصفهان، گفت: این سفر که در دهه فجر انجام شد، یک بار دیگر نشان داد مردم اصفهان از سطح بالای آگاهی و هوشیاری نسبت به اصلی‌ترین مسائل انقلاب برخوردارند.

نهاوندیان با بیان اینکه میزان حضور مردم در مراسم استقبال بالاتر از حد توقع و تصور مسئولان استان بود، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که  مردم حساسیت زمانی را درک می‌کنند، زیرا مذاکرات به مراحل حساسی رسیده است و حمایت از  سیاست‌های نظام باید نشان داده شود.

وی گفت: در این مراسم همه سلیقه‌های مردمی حضور داشتند و پیام این حضور که منعکس شد، در تحلیل‌های خارجی اثر داشت و این حضورها کمک مذاکره‌کنندگان ما است و نشان می‌دهد که مردم از نظام و انقلاب حمایت می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسئله آب از اصلی‌ترین مسائل استان اصفهان است، افزود: مردم اصفهان نسبت به زاینده‌رود، غیرت و حساسیت خاصی دارند و مسئله آب به صنایع کشاورزی استان مربوط است.

نهاوندیان ادامه داد: اکنون از قطره‌های آب باید حراست کنیم و باید بهره‌وری آب را بالا ببریم.

وی تأکید کرد: آب در کشور ما مسئله ملی و نه محلی است و نباید با نگاه استانی یا محلی به مسئله آب نگاه کرد، بلکه منابع موجود آب باید به‌صورت یکپارچه مدیریت شود.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، گفت: اجرای مصوبه شورای عالی آب از خواسته‌های مردم است که قدم‌های اجرایی آن برداشته شده است.

نهاوندیان افزود: هوا از دیگر مسائل استان اصفهان است و دولت برای پاکیزه‌ترشدن هوا به نیروگاه‌ها، سوخت گاز بیشتری تحویل داد و گازرسانی را بیشتر کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان  قطب گردشگری کشور است گفت: به همین منظور لازم است راه‌های استان گسترش یابد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: کارهای اجرایی احداث نخستین راه‌آهن سریع‌السیر کشور یعنی راه‌آهن تهران - قم - اصفهان آغاز شده است که این طرح بیش از دوو‌نیم میلیارد دلار هزینه دارد که برای آن گشایش اعتبار شده است.

نهاوندیان گفت: در خط هوایی هم سرمایه‌ گذاری برای خط هوایی جدید  پیگیری می‌شود تا از اصفهان به پایتخت‌های جهان سفر انجام شود.

وی افزود: توسعه اقتصادی کشور باید با منابع مردمی انجام شود و دولت وظیفه خود را در بهبود کسب‌وکار می‌داند.

رئیس‌ دفتر رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه اکنون علاقه به سرمایه‌گذاری و کار در ایران با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: در اجلاس داووس بیش از 30 ملاقات با کشورهای مختلف  داشتیم و همه مشتاق آمدن به ایران هستند.

نهاوندیان افزود: در دو هفته گذشته وزرای خارجه کشورهای اروپایی به آمریکایی‌ها نامه نوشتند و هشدار دادند که تحریم جدیدی وضع نکنند که این به معنای این است که اتحاد نامبارکی که علیه ایران انجام شده بود، لرزه به اندام آن افتاد.

وی ادامه داد: ایران‌هراسی به ایران‌دوستی تبدیل شده است و کشورها در ابراز تمایل به کار در ایران سبقت می‌گیرند و خواهان این هستند که هرچه زودتر مذاکرات به نتیجه برسد  تا بتوانند با ایران کار کنند و حتی در داخل آمریکا هم این صداها به گوش می‌رسد.

رئیس‌ دفتر رئیس‌‌جمهور در ادامه اظهار داشت: البته رسانه‌های صهیونیستی و دولت رژیم اشغالگر فلسطین تلاش می‌کنند تا این موضوع شکل نگیرد و از همه امکانات خود در این  راه هزنیه می‌کنند و حتی برخی خبرگزاری‌ها خبرهای جعلی منتشر می‌کنند.

نهاوندیان افزود: این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که آنها ابایی ندارند تا این کار به سرانجام نرسد و رویکرد منطقی ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب شده است تا آنها چنین کارهایی کنند.

وی تأکید کرد: باید مراقب باشیم و به حرف دشمن بیشتر از حرف دوست اطمینان نکنیم.

رئیس‌ دفتر رئیس‌‌جمهور، گفت: برخی رسانه‌ها شعارشان این است که نباید به دشمن  اعتماد کرد اما در بیان خبرها، اعتمادشان به منبع صهیونیستی و رسانه‌های خارجی بیشتر از رسانه‌های خط انقلاب و داخلی است، آن خبر دروغ را انعکاس می‌دهند، اما در انعکاس حرف راست، کوتاهی می‌کنند.

نهاوندیان افزود: اکنون همه در عرصه سیاسی و اقتصادی باید تلاش کنیم و دهه فجر امسال در شرایطی که حتی در اروپا خط تروریسم ایجاد شده است، باید پیام مجدد همبستگی ملی را به جهان برساند.

وی گفت: در گذشته ایران را حامی تروریست معرفی می‌کردند اما اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که از ایران در زمینه مبارزه با تروریسم کمک می‌خواهند و ایران پرچمدار مبارزه باتروریسم شده است.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، افزود: اکنون باید این پیام همبستگی در دهه فجر منعکس شود و همه اقشار و مسئولان  با همه سلیقه‌های خود باید اینگونه باشند.

نهاوندیان با بیان اینکه اکنون در شرایطی هستیم که امکان صادراتی داریم، گفت: رفع تحریم، چرخ‌های تولیدی کشور را به چرخش در می‌آورد و یکی از دستاوردهای توافق موقت، رفع تحریم پتروشیمی بود و الآن که قیمت نفت پایین آمده است، درآمد آن به کمک ما آمده است.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم  تا تحریم‌های تحمیلی با رعایت حفظ اصول برداشته شود.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه سیاست دولت،کمک به ارتقای بهره‌وری در کشاورزی است، گفت: این کار با استفاده از فناوری نوین می‌تواند انجام شود.

نهاوندیان افزود: یکی از محورهای توسعه اصفهان توسعه فناوری نوین است و دولت آمادگی دارد حتی میراث فرهنگی را به بخش خصوصی دارای صلاحیت بسپارد تا اماکن تاریخی را مرمت و به جاذبه گردشگری تبدیل کند و در آن  زمینه سرمایه‌گذاری کند.

وی، گفت: حدود 28 طرح نیمه تمام  در این 2 سال در اصفهان به پایان خواهیم رساند و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی حدود هزار میلیارد تومان به استان اصفهان  اختصاص خواهد یافت.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، افزود: قرار شده است اولویت در به پایان رسیدن طرح‌ها باشد، زیرا طرح‌ها آغاز می‌شود اما به علت کمبود اعتبار، پایان نمی‌رسد.

نهاوندیان گفت: برای تونل سوم کوهرنگ تأمین مالی شده است و با ساخت آن تاحدی دغدغه‌های آب اصفهان کمتر می‌شود.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، افزود: تصمیم این است که  زاینده‌رود زنده بماند و به هیچ‌وجه نباید این رود خشک شود و برای آن مطالعه و برنامه‌ریزی شده و برای این منظور مدیریت یکپارچه آب لازم  است.

نهاوندیان تأکید کرد: آب در ایران ، یک مسئله ملی و نه محلی است و نباید میدان سیاست‌های محلی شود.

وی ادامه داد: در شرایط رکود باید دست واحدهای تولیدی را که سالم کار کرده‌اند، بگیریم و برای کاهش بدهی‌های معوقه هم باید به واحدهای تولیدی کمک کرد تا بتوانند کار کنند و بدهی‌های خود را بپردازند.

سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری، افزود: رویکرد دولت این است که این تمیز را قائل شویم و به واحدهای تولیدی غیرمقصر امتیاز بدهیم، البته این موضوع نباید موجب رانت شود.

نهاوندیان ادامه داد: دولت و بانک مرکزی باید پشت بانک‌ها بایستند تا آنها این تسهیلات را به واحدهای تولیدی بدهند و باید سازوکارهای تشخیص واحدهای تولیدی غیرمقصر  ایجاد شود و کمیته‌های استانی این کار را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ملاک اصلی رویکرد تولیدگرایانه است، گفت: باید به واحدهای تولیدی فرصت داده شود تا سراپا شوند تا بتوانند بدهی‌های خود را بپردازند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها