Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا به ۱۲۴۲ دلار رسید

دوشنبه، 20 بهمن 1393 | Article Rating

 قیمت جهانی طلا در معاملات امروز ۸ دلار افزایش یافت و به ۱۲۴۲ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، در حالی که بازارهای سهام آسیایی به دلیل آمارهای ناامید کننده اقتصادی چین، امروز با افت مواجه بودند، قیمت طلا رشد داشت، اما فلز زرد نتوانست فاصله خود با پایین ترین رقم 3 هفته اخیر را که در  جلسه قبل به دلیل نگرانی از نرخ بهره در آمریکا ثبت شده بود، افزایش دهد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با 8‌ دلار افزایش به 1242 دلار رسید و آمارهای ناامید کننده از اقتصاد چین که نگرانی ها در مورد کاهش رشد دومین اقتصاد بزرگ دنیا را افزایش داد، موجب افت شاخص های سهام در بازارهای آسیایی شد.
قیمت طلا روز جمعه ابتدا به پایین ترین رقم 3 هفته اخیر یعنی 1228 دلار و 25 سنت رسید، و سپس در پایان جلسه پس از انتشار آمارهای امیدوار کننده از بازار آمریکا  کاهش 2.5 درصدی را به ثبت رساند.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «افزایش اندکی که ما امروز شاهد آن هستیم، احتمالا ناشی از کاهش شاخص ها در بازارهای بورس است، اما بعید است این افزایش پابرجا باقی بماند.»
وی افزود: «عامل مهمتری که همچنان در حال تاثیرگذاری بر قیمت طلاست، زمان افزایش نرخ بهره در امریکاست.»
آمارهای منتشره در روز جمعه نشان داد که میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا افزایش یافته و میزان دستمزدها نیز بالا رفته است. این ارقام نشان دهنده رشد اقتصادی ای بود که مجددا گزینه افزایش نرخ بهره  در اواسط امسال را به روی میز فدرال رزرو بازگرداند.
بانک مرکزی آمریکا از سال 2008 تاکنون، هزینه استقراض را در نزدیکی صفر نگه داشته است. اکنون برخی معتقدند به رغم عدم تحقق هدف گذاری تعیین شده برای تورم 2 درصدی، آمارهای بازار کار احتمال افزایش نرخ بهره را بالا برده است.
افزایش نرخ بهره می تواند تقاضا برای طلا را کاهش دهد و ارزش دلار را بالا ببرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها