Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تکمیل زنجیره گندله، آهن و فولاد ایران تا سال 1395
 

تکمیل زنجیره گندله، آهن و فولاد ایران تا سال 1395

ﺳﻪشنبه، 21 بهمن 1393 | Article Rating
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بحث آهن اسفنجی دچار کمبودهایی هستیم که با فعالیت واحد بردسیر بخشی از زنجیره تامین و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1395 این زنجیره گندله، آهن و فولاد کامل شود و شاهد صدور مواد خام نباشیم.

مهندس محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شهرستان بردسیر با حضور معاون اول رئیس جمهور گفت: این کارخانه با حمایت بانک پاسارگاد اجرا و توسعه پیدا کرد.وی فعالیت بخش خصوصی در این زمینه را کاری بسیار ارزنده دانست و ادامه داد: این واحد می‌تواند سنگ آهن را تبدیل به محصول نهایی با ارزش افزوده بیشتر کند
مهندس نعمت‌زاده با بیان اینکه باید تلاش کنیم زنجیره صنعت و معدن را تکمیل کنیم بیان داشت: با احداث چنین واحدهایی در کشور ایجاد تولید، صادرات و فناوری می‌کند کو این کار بسیار نمونه‌ای است و باید در همه مناطق صورت گیرد.
وزیر صنعت معدن و تجارت تولید سنگ آهن در کشور را مازاد دانست و گفت: سنگ آهن در چند سال گذشته به صورت خام و به اجبار صادر می‌شد.مهندس نعمت‌زاده کمک به راه‌اندازی هرچه بیشتر صنایع را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: با افتتاح چنین واحدهایی از جمله کارخانه بردسیر شاهد قطع صادرات سنگ آهن هستیم.
وی عنوان کرد: تولید 55 میلیون تن فولاد خام در صنعت چشم‌انداز کشور دیده شده است که قطعا به این عدد می‌رسیم.
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه در بعضی از واحدها دچار عقب‌ماندگی هستیم و باید در راستای رفع آنان تلاش کنیم، تصریح کرد: در طرح‌های جدید تلاش می‌کنیم از لحاظ زیست محیطی، حمل و نقل و منابع آب کمترین هزینه را برای کشور داشته باشیم.
مهندس نعمت‌زاده ساخت داخلی در صنایع فولاد را دچار عقب‌ماندگی دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا نقایص در این زمینه برطرف شود، همچنین ساخت کارخانجات فولاد بحثی نیست که نتوانیم آن را در کشور بسازیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بافزود: در بحث آهن اسفنجی دچار کمبودهایی هستیم که با فعالیت واحد بردسیر بخشی از زنجیره تامین و پیش‌بینی می‌شود تا سال 1395 این زنجیره گندله، آهن و فولاد کامل شود و شاهد صدور مواد خام نباشیم.

تصاویر
  • تکمیل زنجیره گندله، آهن و فولاد ایران تا سال 1395
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها