Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سنگ آهن به پایین ۶۰ دلار سقوط می‌کند
 

سنگ آهن به پایین ۶۰ دلار سقوط می‌کند

پنجشنبه، 23 بهمن 1393 | Article Rating
سنگ آهن با نزدیک شدن تعطیلات سال نوی چینی و کاهش تولید فولادسازان این کشور، در دو هفته آینده در خطر سقوط به پایین 60 دلار در هر تن قرار دارد.


گروه یو بی اس و شرکت شنهوا فیوچرز اعلام کردند قیمت سنگ آهن به دلیل توقف فعالیت کارخانه‌های فولادسازی در تعطیلی یک هفته ای سال نوی چینی ممکن است به کمتر از 60 دلار در هر تن سقوط کند.

سنگ آهن در سال 2014 دچار ریزش قیمت شد و با افزایش تولید کم هزینه شرکتهای ریوتینتو و بی اچ پی بیلیتون که به اشباع عرضه در بازار شدت بخشیده است، به کاهش در سال جاری ادامه داد و از ابتدای سال تاکنون 14 درصد کاهش یافته است. 

براساس گزارش گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، کارخانه‌های فولادسازی چین امسال در پی فروش ضعیف پیش از تعطیلات سال نو که از 18 تا 24 فوریه است، زودتر از زمان معمول تعطیل کرده اند.

گروه بانکی سیتی نوامبر گذشته احتمال نزول سنگ آهن به پایین 60 دلار در هر تن را مطرح کرده بود و شرکت روبینی گلوبال اکونومیکس هم در دسامبر پیش بینی مشابهی داشت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز از بلومبرگ، طبق آمار متال بولتن، قیمت سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به بندر کینگدائوی چین روز دوشنبه 2.1 درصد کاهش یافت و به 61.20 دلار در هر تن رسید که کمترین قیمت از ماه مه سال 2009 محسوب می‌شود.

تصاویر
  • سنگ آهن به پایین ۶۰ دلار سقوط می‌کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها