Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت

دوشنبه، 27 بهمن 1393 | Article Rating
طلا تحت تاثیر آمار اقتصادی مایوس کننده آمریکا که به دلار لطمه زد و تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی امن را افزایش داد، در نخستین روز فعالیت بازارهای جهانی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه سنگاپور 0.3 درصد افزایش یافت و به 1233 دلار رسید.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.4 درصد افزایش یافت و به 1231 دلار رسید.
این فلز ارزشمند چهارشنبه گذشته پس از اینکه دلار به بالاترین سطح در 10 سال گذشته صعود کرد، بیش از یک درصد کاهش یافته و به 1215 دلار سقوط کرده بود که کمترین قیمت از نهم ژانویه بود اما روز جمعه در پی انتشار آمار ضعیف اقتصادی در آمریکا که تردیدها را نسبت به روند رشد این کشور برانگیخت و منجر به کاهش ارزش دلار شد، به 1227 دلار رسید.
با اینهمه طلا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.
دلار ضعیف‌تر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر کرده و جذابیت این فلز زرد به عنوان دارایی امن را افزایش می‌دهد با اینهمه دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا دلار را قوی نگه داشته است.
تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی اظهار کردند: نگرانی‌ها نسبت به مذاکرات یونان با وام دهندگانش همچنان از جذابیت طلا به عنوان دارایی امن پشتیبانی خواهد کرد.
وزیر دارایی یونان روز جاری در راس هیاتی به بروکسل رفته است تا در مورد مسئله تامین مالی این کشور مقروض با مقامات اروپایی مذاکره کند. به گفته تحلیلگران، اگر مقامات یونان با کشورهای منطقه یورو در مورد شرایط تمدید برنامه نجات مالی این کشور به توافق برسند، ریسک پذیری سرمایه گذاران بهبود پیدا کرده و تقاضا برای طلا را ضعیف می‌کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا از ابتدای امسال تاکنون در معاملات بازار نیویورک با ظهور مجدد بحران یونان و اجرای تدابیر محرک مالی بیشتر در اروپا و آسیا که تاثیر صعود دلار و دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا را تا اندازه ای تحت الشعاع قرار داده اند، 3.6 درصد رشد کرده است.
ذخایر «اس پی دی آر گولد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار سنجش رضایت سرمایه گذاران است 0.42 درصد در روز جمعه کاهش یافت و به 768.26 تن رسید.
از سوی دیگر گزارش جدید شورای جهانی طلا نشان می‌دهد تقاضای جهانی برای طلا در سال 2014 به میزان چهار درصد کاهش یافت و به 3923.7 تن رسید. در چین که بزرگترین مصرف کننده طلای جهان در سال 2013 شده بود، تقاضا برای این فلز زرد 38 درصد کاهش پیدا کرد و به 813.6 تن رسید. خرید شمش و سکه طلا برای سرمایه‌گذاری در چین سال گذشته به میزان 50 درصد کاهش یافت و خرید جواهرات هم از رکورد بالای سال 2013 کمتر شد.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولادنیوز، در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری به 17.3425 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، 1215 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.2 درصد افزایش، به 792 دلار رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها