Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پیش بینی مصرف انرژی در طرح جامع فولاد
 

پیش بینی مصرف انرژی در طرح جامع فولاد

دوشنبه، 27 بهمن 1393 | Article Rating
بر اساس نتایج اولیه طرح جامع فولاد، برای تامین برق که شامل راه اندازی نیروگاه و همچنین احداث خط و پست انتقال برق است باید بیش از 5.6 هزار مگاوات ظرفیت جدید برای صنعت فولاد ایجاد شود. در حال حاضر میزان مصرف سالانه برق در صنایع فولاد به بیش از 21هزار میلیون کیلووات ساعت می رسد که این رقم نزدیک به 10درصد از کل برق مصرفی کشور محسوب می شود.
از سوی دیگر آب مورد نیاز سالانه طرح های فولاد و زنجیره مرتبط با آن به 295 میلیون متر مکعب خواهد رسید این در حالی است که هم اینک میزان مصرف آب در بخش فولاد 160 میلیون متر مکعب است. کل مصرف سالانه آب در کشور به 95 میلیارد متر مکعب می رسد که 17صدم درصد از این رقم در بخش فولاد مصرف می شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، همچنین تامین گاز برای طرح های فولادی که عمدتا با روش احیای مستقیم فعالیت می کنند از جایگاه ویژه ای برخوردار است به این دلیل که در تولید فولاد به این روش، گاز به عنوان ماده اولیه برای احیای آهن استفاده می شود. در حال حاضر میزان مصرف گاز کارخانه های فولاد نزدیک به 8 میلیارد متر مکعب است که این رقم 8دهم درصد از کل مصرف گاز کشور را در بر می گیرد. در حال حاضر میزان مصرف سالانه گاز در کشور از 100 میلیارد مترمکعب هم عبور کرده است.

در طرح جامع فولاد پیش بینی شده برای دستیابی به هدف اصلی 55 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد خام، میزان مصرف گاز به 18 میلیارد مترمکعب خواهد رسید که اندکی بیش از 2دو برابر میزان مصرف فعلی صنعت فولاد به شمار می آید.
در طرح جامع فولاد بیش از 8.4 میلیارد یورو فقط برای بخش انرژی (برق، آب و گاز) سرمایه مورد نیاز است که ترتیب سهم برق معادل 5میلیارد و 170 میلیون یورو و سهم آب 2 میلیارد و 260 میلیون یورو است و برای تامین گاز یک میلیارد و 20 میلیون یورو سرمایه مورد نیاز است.
تصاویر
  • پیش بینی مصرف انرژی در طرح جامع فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها