Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
هفدهمین سمپوزیوم فولاد ایران در مجتمع چادرملو
 

هفدهمین سمپوزیوم فولاد ایران در مجتمع چادرملو

چهارشنبه، 29 بهمن 1393 | Article Rating
هفدهمین سمپوزیوم فولاد ایران از سوی انجمن آهن و فولاد در مجتمع گندله‌سازی اردکان برگزار می‌شود.
محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو صبح دیروز در جمع اصحاب رسانه با اعلام این مطلب گفت: دراین گردهمایی بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب، به منظور دستیابی به توسعه معادن و صنایع معدنی مطرح است.
وی با تاکید بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: براساس مطالعات و اکتشافات انجام شده در کشور، میزان ذخایر زمین‌شناسی حدود 38/ 4 میلیارد تن و ذخایر قطعی حدود 5/ 2 میلیارد تن محاسبه شده است. نوریان با اشاره به این مطلب که در سند چشم‌انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد خام به میزان 55 میلیون تن پیش‌بینی شده است، افزود: در حال حاضر، ظرفیت تولید فولاد معادل 24 میلیون تن است که براساس آمارها این رقم معادل 70 درصد ظرفیت است. این به آن معنا است که برای دستیابی به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد، به تولید 88 میلیون تن سنگ‌آهن نیاز خواهد بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو یادآور شد: این شرکت جزو اولین شرکت‌های معدنی است که وارد عرصه تولید فولاد شده و در تکمیل زنجیره ارزش به‌طور کامل سرمایه‌گذاری کرده است.

وی درخصوص بحث حق انتفاع نیز در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش بسیار بهره مالکانه را از 50 درصد نرخ فروش محصولات در سال گذشته به 30 درصد برای امسال کاهش دادیم و موفق شدیم که این عدد را به 25 درصد نیز تقلیل دهیم.
وی درباره اختلاف محاسباتی به رقم 350 میلیارد تومانی برای حق انتفاع سال 92 تصریح کرد: از نظر ما پرداخت این رقم تفاوتی ندارد، اما در نهایت اگر این رقم پرداخت نشود بدیهی است که در صورت مساعدت در کاهش نرخ حق انتفاع، سود سهامداران خرد و همچنین امیدواری سهامداران عمده افزایش یابد و آثار آن در طرح‌های جدید مشاهده خواهد شد.
وی با اشاره به این مطلب که مشکل اختلاف محاسباتی برای سال 93 نداریم، گفت: این به آن علت است که در قانون 93 برخلاف سال 92 به‌طور واضح درج شده که این رقم بر نرخ فروش سنگ‌آهن دانه‌بندی شده، گندله‌ و کنسانتره لحاظ می‌شود. بنابراین اختلاف محاسباتی برای سال 93 خود‌به‌خود رفع شده است.
وی درباره بحث کناره‌گیری بانک سپه از سهامداری دو شرکت چادرملو و گل‌گهر نیز خاطرنشان کرد: بانک سپه مستقیما سهامدار شرکت چادرملو نیست و از طریق سرمایه‌گذاری امید این مالکیت را داراست و قاعدتا نه تنها بانک سپه، بلکه هر سهامداری وقتی شاهد کاهش ارزش سهم خود باشد چنین کاری می‌کند.
وی تاکید کرد: سهامدارانی که تاکنون در حفظ سهم چادرملو کوشا بوده‌‌اند بر ارزندگی آن واقف بوده و هستند.


تصاویر
  • هفدهمین سمپوزیوم فولاد ایران در مجتمع چادرملو
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها