Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعرفه مناسب، فولاد را از بحران خارج می‌کند
 

تعرفه مناسب، فولاد را از بحران خارج می‌کند

چهارشنبه، 29 بهمن 1393 | Article Rating
مدیر عامل ذوب‌ آهن گفت: همه تولیدكنندگان داخلی معتقدند که با تولید فعلی، نیاز به واردات نیست و فولادسازان قادرند تمامی نیازهای فولاد کشور را تامین کنند.

اردشیر سعدمحمدی با اشاره به ظرفیت تولید فولاد کشور و بعضی از مشکلات که نتیجه واردات محصولات فولادی خارجی است، گفت: با توجه به ظرفیت تولید 16 میلیون تنی تولید فولاد در کشور، همه تولیدكنندگان داخلی اتفاق نظر دارند که با تولید فعلی، نیازی به واردات نیست و فولادسازان قادرند تمامی نیازهای فولاد کشور را تامین کنند. بنابراین ضرورت دارد که با وضع تعرفه مناسب از ورود محصولات فولادی خارجی جلوگیری شود.
او گفت: در 10 ماهه گذشته حدود سه میلیون و 300 هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شده و این موضوع تاثیر منفی بر فروش محصولات با کیفیت داخلی داشته است.
سعدمحمدی افزود: مسوولان هر چه زودتر با وضع تعرفه مناسب شرایطی را فراهم کنند تا صنایع داخلی بتوانند با فروش و تامین نقدینگی، در شرایط مناسبی قرار بگیرند.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: بازار فولاد داخلی تحت کنترل است و فولادسازان کشور قصد افزایش قیمت را ندارند زیرا قیمت فولاد تابع قیمت جهانی است.
او افزود: این شرکت تا 26 بهمن ماه سال جاری دو میلیون و 500 هزار تن تولید داشته و تا پایان سال این رقم به دو میلیون و 750 هزار تن افزایش پیدا می‌کند.
سعدمحمدی بیان کرد: با کاهش قیمت تمام شده باید شرایط بهتری را برای ذوب آهن اصفهان فراهم کرد اگر چه تولید فولاد به روش کوره بلند (که ذوب آهن تنها تولیدکننده فولادکشور با این روش است) در مقایسه با کوره قوس که از انرژی گاز ارزانتری برخوردار است، قیمت انرژی آن بسیار بالا است اما با وضع تعرفه مناسب بر واردات، می‌توان از شرایط و مشکلات موجود خارج شد.
مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با اشاره به چگونگی پیشرفت پروژه تولید ریل گفت: هم اکنون طبق برنامه و با سرعت این پروژه در حال انجام است و سه محموله تجهیزات آن به کارخانه رسیده است و محموله چهارم و پنجم نیز تا قبل از عید نوروز به ایران می رسد.
به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد نیوز، او افزود: بر اساس قولی که داده‌ایم به امید خدا در نیمه دوم سال آینده تولید ریل ملی کشور، در ذوب آهن نیز آغاز می‌شود. همزمان تولید تیر آهن بال پهن از 20 تا 30 نیز آغاز می‌شود و در نیمه دوم سال آینده این شرکت قادر است اینگونه محصولات ویژه صنایع ساختمان را نیز با کیفیت بالا عرضه کند.
سعدمحمدی تصریح کرد: برنامه اصلی ذوب آهن این است که سبد محصولاتش را متنوع کند و تولید ریل، تیرآهن بال پهن و همچنین تولید فولادهای آلیاژی و خاص که از ارزش افزوده مناسبی برخوردار هستند از جمله این برنامه‌ها است.
او در پایان میزان صادرات این شرکت در ده ماهه سال جاری را بیش از 275 هزار تن ذکر کرد و گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته 20 درصد بیشتر است و در سال آینده با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم میزان صادرات محصولات افزایش یابد.

تصاویر
  • تعرفه مناسب، فولاد را از بحران خارج می‌کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها