Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کارگروه ۳جانبه رفع مشکل گشایش ال‌سی داخلی تشکیل شد

یکشنبه، 03 اسفند 1393 | Article Rating

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از تشکل کارگروهی برای رفع مشکل گشایش ال‌سی‌های داخلی خبر داد. 

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در جلسه عصر دیروز این شورا مصوب شد کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، فعالان اقتصادی و اعضای شورای گفتگو تشکیل شود تا مشکل گشایش ال‌سی‌های داخلی را بررسی و مشکلات آن را به‌جهت طرح در شورای پول و اعتبار به دبیرخانه شورای گفتگو ارائه کند.

وی در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: پس از مشکلات بانکی به وجود آمده در اقتصاد کشور بر اثر سوء استفاده از فضای موجود عملاً شورای پول و اعتبار در گشایش ال‌سی‌های داخلی محدودیت‌هایی ایجاد کرد که این امر برای فعالان اقتصادی مشکلاتی را رقم زده بود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: با مصوبه دیروز شورای گفتگو همچنین قرار شد در مورد وثایق مورد نیاز بانک‌ها در گشایش ال‌سی‌های داخلی، بانک‌ها به‌طور مستقیم با فعالان اقتصادی طرف حساب شوند و با بررسی‌های دوجانبه اقدام به تعیین وثایق کنند زیرا بانک‌ها از فعالان اقتصادی و مشتریان بانکی شناخت کافی دارند.

شافعی همچنین درباره خوب اجرا نشدن مصوبات شورای گفتگو گفت: مصوبات این شورا جنبه اجرایی ندارد اما در این شورا مشکلات و چالش‌های تولید و صنعت بررسی و پیشنهادات از طریق دبیرخانه به دولت ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین در مواردی که نیاز به تغییر قانون و اصلاحات در آن باشد حضور رؤسای کمیسیون‌های مجلس در این شورا کمک کننده است و آنها با انتقال موارد اصلاحی به مجلس کمکهای لازم را در انجام اصلاحات یا تصویب قوانین انجام می‌دهند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها