Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تولید فولاد در ایران رقابت پذیر است
 

تولید فولاد در ایران رقابت پذیر است

دوشنبه، 04 اسفند 1393 | Article Rating
عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار کرد: فولاد تولید ایران قدرت رقابت با محصولات بیشتر کشورهای دنیا را دارد و وضع تعرفه بر فولاد وارداتی از چین تنها برای مبارزه با دامپینگ است که این مسئله از سوی بیشتر کشورهای مصرف‌کننده فولاد اجرا شده است.

بهادر احرامیان ، با اشاره به اینکه بیشتر واردات فولاد ایران از کشور چین است، اظهار کرد: این کشور با حمایت از تولیدکننده‌های خود عامل عرضه انواع محصولات فولادی با قیمتی بسیار نازل در کشورهای آسیایی و اروپایست تا سهم بیشتری از بازار را کسب کند. از این رو نزدیک به 30 کشور عمده مصرف‌کننده فولاد در دنیا که بیشتر از همسایگان ایران هستند به فولاد وارد شده از این کشور تعرفه وضع کرده اند، از این رو ایران نیز باید با وضع تعرفه مانع از اسیب فولادسازان داخلی شود.
او با تاکید بر اینکه تولید فولاد در ایران رقابت پذیر است ادامه داد: محصولات ایران قدرت رقابت با تولیدات کشورهای دیگر همچون ترکیه را دارد. هم اکنون این کشور نیز در مقابل فولاد چین تعرفه وضع کرده است و این به معنای ضعف رقابت‌پذیری نیست بلکه برای جلوگیری از آسیب تولیدکنندگان در مقابل دامپینگ چین است. بنابراین وضع تعرفه بر واردات فولاد از چین منجر به افزایش رقابت‌پذیری تولیدات ایران می‌شود.
احرامیان در مورد عرضه فولاد از طریق بورس تصریح کرد: فروش فولاد در بورس کمک می‌کند برخی شرکت‌ها از قیمت بالاتری برخوردار شوند که این مسئله نیز نسبی است، زیرا کاهش هزینه‌های سربار حمل‌ونقل به تولیدکننده بر نمی‌گردد و تنها در ظاهر نشان دهنده کاهش قیمت با حذف واسطه هاست.
به گزارش استیل ایران به نقل از معدن نیوز، این فعال بازار فولاد با بیان اینکه عرضه فولاد در بورس روی برخی کالاها اثرگذار است اضافه کرد: برخی محصولات تولید شده در فولاد ذوب آهن اصفهان با فروش در بورس کالا با کاهش هزینه حمل‌ونقل و سربار روبه‌رو می‌شوند اما در نهایت تاثیر چندانی در قیمت انواع محصولات فولادی عرضه شده در بازار نخواهد گذاشت.

تصاویر
  • تولید فولاد در ایران رقابت پذیر است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها