Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
وضعیت مبهم افزایش تعرفه واردات فولاد
 

وضعیت مبهم افزایش تعرفه واردات فولاد

دوشنبه، 11 اسفند 1393 | Article Rating
ابلاغ ردیف تعرفه جدید و نیز اعمال ارز آزاد برای واردات محصولات فولادی، در انتظار دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

یک منبع آگاه گفت: اعمال تعرفه جدید بر روی واردات فولاد و نیز کالاهای فولادی مشمول ثبت سفارش با ارز مبادله ای و ارز متقاضی از سوی معاونت معدنی وزارتخانه مربوطه بررسی و مورد تایید قرار گرفته اما هنوز در انتظار امضای وزیر است تا بصورت رسمی ابلاغ شود.
دراین خصوص رسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: درخواست انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مبنی بر افزایش ردیف های تعرفه فولاد به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده اما هنوز خبری از تایید و ابلاغ تعرفه های جدید نیست.
گفتنی است، در شرایطی که اکثر کشورها برای جلوگیری از ورود بی رویه محصولات فولادی چین به کشورهای خود تصمیمات سریع اتخاذ کرده و اعمال تعرفه ها در کمتر از یک یا حداکثر دو هفته صورت می گیرد، در ایران روند تصمیم گیری آنقدر به طول می انجامد که تصویب آن با تاخیر انجام و حتی نتیجه معکوس دارد.
بسیاری از کارشناسان، اعمال تصمیمات در کشور را به شرایط رونق و رکود کشور در تضاد می دانند.
درحالی سخن از قطعی شدن تعرفه 10 تا 20 درصدی واردات فولاد به میان می آید که بررسی خبرنگار معدن24 نشان می دهد این موضوع باوجود تایید از سوی معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هنوز از سوی وزیر تایید و ابلاغ نشده است.
پیش از این نیز معدن24 از ارایه دو راهکار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور محدودیت واردات محصولات فولادی و حمایت از تولید داخل خبر داده و گفته بود، اولین راهکار، تبدیل ارز مبادله ای به ارز آزاد در برخی اقلام فولادی بوده و دومین راه حل، اعمال تعرفه هایی بر روی واردات است البته در حال حاضر برخی از انواع فولاد از اواخر دی با ارز آزاد وارد می شود.
به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، موضوعات کارشناسی این موارد توسط کارشناسان وزارتخانه انجام و با توجه به اعمال ارز متقاضی در ثبت سفارش برخی اقلام، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که ردیف های تعرفه ای پیشنهادی بین 5 و در برخی موارد تا 10 یا 11 درصد افزایش یابد.
بعد از ارایه موارد کارشناسی شده به معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و بررسی آن توسط معاونت معدنی، این موارد به وزیر ارجاع شده و در انتظار تصمیم وزیر است.


تصاویر
  • وضعیت مبهم افزایش تعرفه واردات فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها