Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش تعرفه واردات فولاد تصویب شد
 

افزایش تعرفه واردات فولاد تصویب شد

ﺳﻪشنبه، 12 اسفند 1393 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، بالاخره پس از حدود 6 ماه پیگیری انجمن تولیدکنندگان فولاد و مذاکرات و مکاتبات مدیران کارخانجات فولادی با مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیئت دولت در جلسه 9 اسفند ماه خود افزایش حقوق ورودی و سود بازرگانی 114 ردیف تعرفه فولادی را تصویب و برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.

پیگیری های سایت استیل ایران حاکی از آن است که در این مصوبه مجموع حقوق ورودی و سودبازرگانی شمش فولادی به 10 درصد، انواع ورق های فولادی 15 درصد و مقاطع طویل به 20درصد رسیده است. البته تعرفه واردات ورق گرم زیر 3 میلیمتر که تولید آن برای تولیدکنندگان داخلی مقرون به صرفه نیست، بدون تغییر باقی مانده است. همچنین دولت به منظور اقدام پیش گیرانه برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، منتظر آغازسال بعد نمانده و مصوب کرده که این تصویب نامه از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا میباشد.

هر چنداین مصوبه در جزئیات مطابق با پیشنهادات انجمن نبوده و نظر فولادسازان را صد در صدتامین نکرده است اما اغلب مدیران فولادی از این اقدام دولت خوشحال شده و آن را مایه دلگرمی تولیدکنندگان فولاد دانسته اند که هنوز هم می توانند روی دولت برای حمایت از تولید داخلی حساب کنند.

نکته قابل توجه این است که علی رغم تصویب افزایش تعرفه واردات محصولات فولادی، هنوز برای واردات برخی از ردیف تعرفه های مربوط به ورق های فولادی و نبشی ارز مبادلاتی اختصاص می یابد! این مسئله در حالی اتفاق می افتد که در بخش عمده ای از این ردیف تعرفه ها، مازاد ظرفیت تولید در کشور وجود دارد و حتی به دلیل اختصاص ارز مبادلاتی برای واردات و کاهش قیمت واردات ناشی از آن، برخی از تولیدکنندگان خطوط تولید خودرا متوقف کرده اند!

اکنون همه تولیدکنندگان فولاد کشور منتظرند تا این مصوبه مشمول مرور زمان نشده و هر چه سریعتر به گمرکات کشور ابلاغ شود تا حداقل در این ایام پایانی سال، قدری از دغدغه ها و نگرانی هایشان کاسته شود و با خیالی آسوده تر به استقبال بهار بروند.

 

تصاویر
  • افزایش تعرفه واردات فولاد تصویب شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
فایل های پیوست
نظرات

شنبه, 16 اسفند,1393

اسماعیل

اگه عملی بشه عالی میشه.

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها