Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مازاد جهانی سنگ آهن دو سال ادامه دارد
 

مازاد جهانی سنگ آهن دو سال ادامه دارد

چهارشنبه، 13 اسفند 1393 | Article Rating
بانک جهانی با پیش بینی قیمت 75 دلار برای هر تن سنگ آهن در سال جاری میلادی، اعلام کرد مازاد بازار جهانی سنگ آهن به مدت دو سال ادامه خواهد داشت.


جان بافس، اقتصاددان ارشد بانک جهانی اظهار کرد: تجربیات دوره‌های قبل نشان می دهد حدود یک تا دو سال طول خواهد کشید تا مازاد بازار به سطح عادی بازگردد یا تقاضای فوق العاده با عرضه بالاتر تامین شود. 

وی در ادامه افزود: دورنمای رشد اقتصادی ضعیف در اقتصاد جهانی دلیل اصلی ضعف بیشتر قیمتهای کالاهای صنعتی از جمله سنگ آهن است.

پیش بینی قیمت 75 دلاری بافس تکرار دیدگاه بانک جهانی در گزارش سه ماهه دورنمای بازارهای کالاهای این وام دهنده جهانی در ژانویه است. سنگ آهن از ابتدای امسال 13 درصد نزول کرده و متوسط قیمت هر تن آن در بندر کینگدائوی چین 67.37 دلار بوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گولدمن ساش پیش بینی کرده است تولید جهانی سنگ آهن دریابرد امسال به میزان 47 میلیون تن فراتر از تقاضا خواهد بود و این میزان تا سال 2018 به 260 میلیون تن می‌رسد در حالیکه طبق پیش بینی مورگان استنلی، مازاد جهانی سنگ آهن از 44 میلیون تن در سال 2013 به 437 میلیون تن در سال 2018 افزایش خواهد یافت.

سام والش، مدیرعامل ریوتینتو گفته است حتی اگر این شرکت تولیدش را کاهش دهد، رقیبان پرهزینه اش کاهش عرضه این معدنکار را جبران خواهند کرد.

پیتر پاپینگا، مدیر بخش مواد معدنی آهنی واله هم اظهار کرده قیمت سنگ آهن در بیشتر اوقات امسال به بازه 50 دلار نزول خواهد کرد در حالیکه کاهش هزینه ها، سودآوری بیشتر شرکتهای فعال در این صنعت را کمتر یا پایدار خواهد کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، بانک استرالیا و نیوزیلند هم پیش بینی کرده است مازاد جهانی سنگ آهن امسال به رکورد 85 میلیون تن می رسد و تا دو سال آینده نزدیک این سطح باقی می ماند.

تصاویر
  • مازاد جهانی سنگ آهن دو سال ادامه دارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها