Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعرفه گردشی برای واردات فولاد
 

تعرفه گردشی برای واردات فولاد

شنبه، 16 اسفند 1393 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تعیین نرخ سود بازرگانی مقاطع فولادی که در آخرین نشست وزارت صنعت با فولادسازان مطرح شده است، خبر داد.

مهدی کرباسیان اعلام کرد:در جلسه‌ای که اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت با فولادی‌ها داشته، قرار بر این شده که غیر از چند قلم خاص فولادی که تولید داخلی آن صورت نمی‌گیرد و برای چرخه تولید داخلی ضرورت دارد، در راستای واردات آنها ارز آزاد به این اقلام اختصاص داده شود.

او افزود: خوشبختانه در پایان سال و از اول اسفندماه تصویب شد که در راستای حمایت از تولید داخلی نرخ سود بازرگانی برای مقاطع فولادی بین 10، 15 و 20 درصد باشد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه قیمت تمام شده فولاد و رکودی که در حوزه مسکن حاکم است سبب شده فولادی‌ها نتوانند جنس خود را با قیمت منطقی بفروشند، گفت: قیمت تمام شده تولیدکنندگان داخلی افزایش پیدا کرده و فاز جدیدی به دلیل‌ افزایش هزینه‌ تولید در صنعت فولاد به وجود آمده است. تا سه ماهه سوم سال برخی از مقاطع فولادی مانند شمش با نرخ ارز مبادلاتی وارد می‌شد که این با توجه به فاصله 700 تومانی ارز مبادلاتی با ارز آزاد فشار جدی به تولیدات داخلی منتقل کرد اما امیدواریم با تصمیمات جدید وزارتخانه صنعت فولاد کشور به حالت رونق برسد و بازار خود را با رقابتی سالم پیدا کند.

او با بیان اینکه صنعت فولاد ایران از افت قیمت بازارهای جهانی تاثیر پذیرفته است، گفت: چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیا 822.7 میلیون تن در سال 2014 به تولید رسانده که به طور دقیق 50 درصد تولید فولاد دنیا را شامل می‌شود اما در حقیقت کاهش قیمت سنگ‌آهن و کاهش نرخ رشد چین نیاز جدی به صادرات را در راستای حمایت از صادرات فولاد در دستور کار قرار داد که این باعث شد جوایز صادراتی این کشور افزایش یابد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصاد نیوز، کرباسیان با بیان اینکه فولاد ایرانی با رقابت محصولات خارجی و دامپینگ چین در کشور تاثیر پذیرفت، گفت: فولادسازان کشور یکباره با افزایش هزینه‌ها، نرخ دستمزد و انرژی روبه‌رو شدند و اکثر شرکت‌های فولادی درگیر استخدام‌های بی‌رویه‌ای که دولت دهم به شکل دستوری انجام داد، شدند. در حالی که جذب نیروهای انسانی که از این طریق به کارخانه بزرگ فولاد کشور مانند ذوب‌آهن ورود پیدا کرده بودند بالاتر از ظرفیت بود و باعث شد هزینه‌های نیروی انسانی این کارخانه را به لحاظ بهره‌وری دو برابر پرسنل کارخانه‌های فولادی چین کند.

تصاویر
  • تعرفه گردشی برای واردات فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها