Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
داخلی‌سازی ۱۰ درصد ماشین‌آلات صنعت فولاد
 

داخلی‌سازی ۱۰ درصد ماشین‌آلات صنعت فولاد

شنبه، 16 اسفند 1393 | Article Rating
عضو انجمن فولاد گفت: سرمایه گذاری دولت برای ساخت تجهیزات صنعتی جهت تکمیل زنجیره تولید صنعت ضروری است.


سیدرضا شهرستانی با بیان اینکه برای جلوگیری از خام‌فروشی باید زنجیره‌های تولید تکمیل شود، اظهار داشت: باید به جای صادرات مواد معدنی خام با قیمت ارزان، صنایع داخلی را برای فرآوری این مواد تکمیل و سپس محصول نهایی را صادر کنیم تا ارز آوری مناسبی جایگزین درآمدهای نفتی شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری دولت برای ساخت تجهیزات صنعتی جهت تکمیل زنجیره تولید صنعت، افزود: زمانی که سازندگان داخلی تجهیزات مورد حمایت قرار گیرند هم بهره وری کارخانه ها افزایش می یابد و هم واردات ماشین آلات کاهش می یابد و از طرفی در صورت رشد این بخش می توانیم شاهد صادرات ماشین آلات صنعتی نیز باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر کمتر از 10 درصد ماشین‌آلات مورد نیاز در صنعت فولاد داخلی‌سازی شده است و متأسفانه 90 درصد تجهیزات لازم در این صنعت از طریق واردات تأمین می‌شود که 50 درصد قیمت تمام شده کارخانه را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش استیل ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عضو انجمن فولاد با بیان اینکه دولت باید تضمین هایی را برای استفاده از تجهیزات داخلی از شرکت های صنعتی دریافت کند، تصریح کرد: اگر نظارت مناسبی بر نحوه تأمین تجهیزات صنعتی صورت گیرد و دولت برای تأمین‌کننده تجهیزات از خارج از کشور جریمه هایی را در راستای بازدارنده در نظر بگیرد، شاهد رشد صنایع سازنده تجهیزات در کشور خواهیم بود.

تصاویر
  • داخلی‌سازی ۱۰ درصد ماشین‌آلات صنعت فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها