Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بهره برداری از یکی از7 طرح بزرگ فولاد کشور
 

بهره برداری از یکی از7 طرح بزرگ فولاد کشور

یکشنبه، 17 اسفند 1393 | Article Rating

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح یک میلیون تنی فولاد سفیددشت بروجن(در 35 کیلومتری شهرکرد) یکی از هفت طرح فولادی بزرگ کشور است، گفت: گام(فاز) نخست این طرح، نیمه اول سال آینده بهره برداری می شود.

این طرح شامل دو واحد و فاز اصلی احیای مستقیم و فولادسازی و ریخته گریست که در واحد احیای مستقیم، گندله آهنی وارد شده به سایت توسط گاز احیایی در داخل کوره تبدیل به آهن اسفنجی می شود و در واحد فولاد سازی و ریخته گری نیز آهن اسفنجی بدست آمده در واحد احیا به همراه قراضه آهن و دیگر افزودنیها در کوره ذوب و پس از تصفیه بصورت اسلب ریخته گری حاصل می شود.
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، سید نعیم امامی روز سه شنبه در دیدار کارکنان و مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: فاز نخست این طرح همراه با شش طرح دیگر صنعتی و معدنی نظیر نخستین شهرک آب معدنی استان در کوهرنگ و واحدهای استخراج نیترات پتاسیم، نیمه نخست سال آینده بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: با افتتاح این طرحها پیش بینی می شود زمینه اشتغال بیش از 600 نفر در استان فراهم شود.
امامی از سال 94 به عنوان سال رونق و شکوفایی اقتصاد و صنعت در چهارمحال و بختیاری نام برد و گفت: با سرمایه گذاری که امسال در این حوزه انجام شده است، رشد چشمگیری در بخش صنعت و معدن استان انتظار می رود.
وی اظهار داشت: از یکهزار و 200 واحد صنعتی در استان که بدلیل وجود تحریم و سومدیریتها در دو سه سال اخیر حدود 70واحد بدهی معوقه داشت، امسال با همکاری معاونت برنامه ریزی استانداری و تعامل بانکها، این بدهیها بصورت اقساطی درآمده و فضای ملتهب استان ناشی از این معوقات بانکی به آرامش رسیده است.
امامی ادامه داد: به منظور حمایت از واحدهای صنعتی، امسال دوهزار و 800 میلیارد ریال ازاعتبارات داخلی برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی بصورت تسهیلات در اختیار آنان قرار گرفت .
وی همچنین افزود: حدود 33 میلیون یورو و 240 میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بصورت تسهیلات به این واحدها اختصاص یافته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از جذب اعتباری معادل 55 میلیارد ریال از محل کمکهای فنی و اعتباری کشور برای حمایت از صنایع کوچک استان در هفته های اخیر خبر داد.
امامی بیان داشت: میزان جواز صادر شده برای تاسیس و راه اندازی واحدهای صنعتی استان نیز 70درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.
وی افزود: بدلیل شرایط مساعدی که برای سرمایه گذاری در استان بوجود آمده و استقبالی که مسوولان از سرمایه گذاری دراین استان داشته اند، به جرات می توان گفت میزان سرمایه گذاری در چهارمحال و بختیاری نسبت به سالهای رکود حدود 20 برابر شده است.
امامی در زمینه طرحهای معدنی استان نیز اظهار داشت: 185 واحد معدنی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که حدود 70 درصد آنان فعال است و مابقی نیز بدلیل فصل زمستان بطور موقت تعطیل شده است.
امامی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری اخیرا به عنوان استان دارای معادن مس شناخته شده است، افزود: تلاش می شود تا پایان امسال تمام معادن دارای عناصر فلزی استان بخصوص مس بطور کامل شناسایی شود.
وی در زمینه تجارت و بازرگانی استان از صدور 55 قلم کالا از چهارمحال و بختیاری به خارج از کشور خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 140میلیون دلار کالا به 20 کشور دنیا از گمرک این استان صادر شده که بطور کامل از تولیدات خود استان بوده است.


تصاویر
  • بهره برداری از یکی از7 طرح بزرگ فولاد کشور
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها