Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سقوط ارزش روبل و رونق بازار فولادسازان روس
 

سقوط ارزش روبل و رونق بازار فولادسازان روس

یکشنبه، 17 اسفند 1393 | Article Rating

بنا بر گزارش بلومبرگ، گرچه سقوط ارزش روبل روسیه موجب شده قیمت انواع محصولات برای میلیون ها روس بالا برود و با ورود اقتصاد روسیه به رکود آن ها را دچار مشکل کند ولی ظاهرا برای همه بد نبوده و فولادسازان روس ناگهان قدرتی رقابتی در بازارهای جهانی پیدا کرده اند.

فولادسازان روس دستمزدها و سایز هزینه ها از جمله کرایه حمل را به روبل می پردازند ولی از طرفی با صادرات فولاد درآمد آن ها به دلار یا یورو است. این مسئله به آن ها قدرت رقابت با رقبایی چون آرسلورمیتال بزرگترین فولادساز جهان را داده می توانند سوددهی داشته باشند.

دوره فعلی بهترین زمان برای فولادسازان روس است و از زمان رکود ٢٠٠٧ و ٢٠٠٨ بهترین سوددهی را دارند.

حتی قبل از افت ارزش روبل در سال گذشته نیز صنعت فولاد روسیه در شرایط مطلوبی بود و تولید آن بهترین آمار ثبت شده را از زمان بحران مالی جهانی ثبت کرد. چون تقاضای داخلی خوب بود و بازارهای صادراتی روسیه در اروپا روندی رو به بهبود داشت.

به گزارش استیل اران به نقل از ایفنا از بلومبرگ، فولادسازان روسیه میلیاردها دلار برای توسعه خطوط تولید خود سرمایه گذاری  کرده اند و بیشترین تولید را نسبت به سایر کشورهای اروپایی خریدار فولاد خود دارند.

حال سقوط ارزش روبل هزینه تولید فولاد روسیه را به دلار تا ٥٠ درصد کاهش داده است . هزینه تولید ورق گرم در روسیه ٢٤٤ تا ٢٥٠ دلار در هر تن است در حالی که در برزیل ٤٠٥ دلار و در چین ٤٣٤ دلار هرتن می باشد.

تصاویر
  • سقوط ارزش روبل و رونق بازار فولادسازان روس
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها