Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
ضریب مالیاتی مبنای درستی ندارد
 

ضریب مالیاتی مبنای درستی ندارد

یکشنبه، 17 اسفند 1393 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، سید احمد رضوی نیک، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مجتمع فولاد نیک صدرای توس پرداختن به مسائل تولیدکنندگان فولاد کشور گفت: در دو سال اخیر با بحرانی شدن شرایط بر اثر تحریم هابه خصوص تحریم مواد اولیه در کارخانجات فولادی مشکلات اساسی ایجاد شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر خیلی از شمش های تولید شده از کیفیت و استاندارهای کافی و مناسب برخوردار نیستند. پس ما مجبوریم بهترین شمش بابالاترین قیمت را خریداری کنیم تا محصولات با کیفیت تری تولید نماییم. بنابراین حاشیه سود ما در بخش نورد بعد از دو سال متوالی عملا زیر 5 درصد می باشد.

رضوی نیک در خصوص مباحث مالیاتی خاطرنشان کرد: امسال ضریب مالیاتی 10 درصد در نظر گرفته شده است و جالب اینجاست که دولت هم ضریب مالیات و هم قیمت محصول را همگی خودش تعیین می کند و برای این کار هم، مبنا و مرجع درستی ندارد.

مدیر عامل مجتمع فولاد نیک صدرای توس هشدار داد: اگر این روند همچنان در سال آینده هم ادامه پیدا کند صنعت فولاد ما دچار مشکل جدی خواهدشد. در نتیجه بسیاری از واحدهای تولیدی به تعطیلی کشانده می شوند زیرا تولید در این شرایط توجیه اقتصادی ندارد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در تمام کشورهای پیشرفته مالیات برای هر بخش، جدا در نظر گرفته می شود و برای مثال مالیات تولیدکننده نورد و شمش و بیلت و ... یکسان نیست و این بهترین شیوه برای اخذ مالیات صحیح و درست و منطقی می باشد.

وی در گفت و گو با نشریه تخصصی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران(چیلان) افزود: پیشنهاد من به عنوان یک تولیدکننده در این زمینه این است که هر چه سریعتر کارگروهی به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران ایجاد شود تا ضرایب مالیاتی اصلاح شود و مشکلاتی شامل معافیت های مالیاتی برطرف گردد.

تصاویر
  • ضریب مالیاتی مبنای درستی ندارد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها