Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
عدم مدیریت صادرات مواد خام، صنعت فولاد را دچار بحران کرده است
 

عدم مدیریت صادرات مواد خام، صنعت فولاد را دچار بحران کرده است

دوشنبه، 18 اسفند 1393 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، سید محمدبیاتیان، عضو هیئت رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص مهمترین گزارش های کمیسیون در صنعت فولاد گفت: گزارش طرح تحقیق و تفحص از صنعت فولاد به برخی از مشکلات و معضلات صنعت فولاد به خوبی نگاه کرده است و توانسته گره های مدیریتی را پیدا کند و این می تواند کمک زیادی به صنعت فولاد کند.

وی پیرامون خام فروشی در بخش معدن و صنعت یادآور شد: صنایع فولاد کشور براساس نیاز داخلی به فعالیت خود ادامه دادند. ما نیاز داخلی مان بالاست و تولید داخل باید به سمت پوشش نیاز داخلی محصولات فولادی حرکت کند. ما دچار بحران در صنایع فولاد شده ایم ولی نه براثر تحریم بلکه براثر اینکه ما بحث صادرات مواد خام مان را مدیریت نکردیم و همین باعث بحرانی برای صنایع فولاد و صنایع پایین دستی آن یعنی معادن شد.

بیاتیان همچنین در گفت و گو با نشریه تخصصی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران(چیلان) خاطرنشان کرد: ما در سال های گذشته بیشتر به این سمت رفته ایم که مواد معدنی مان رابه صورت خام صادر کنیم و همین باعث شده که نتوانیم صنایع مان را در داخل به روزکنیم، غیر از چند واحدی که توانایی رقابت با رقبای خارجی دارند در سایر مناطق مختلف توان این رقابت را پیدا نکرده ایم. من معتقدم که استعداد و منابع  این رقابت پذیری در داخل وجود دارد ولی مستلزم ایناست که دولت در این زمینه سرمایه گذاری کند و به بخش خصوصی کمک کند که بتوانند درشرایط رقابتی توانایی رقابت با خارجی ها پیدا کند.

تصاویر
  • عدم مدیریت صادرات مواد خام، صنعت فولاد را دچار بحران کرده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها