Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
توافق نهایی برای خرید تجهیزات هفت طرح فولادی انجام نشده است
 

توافق نهایی برای خرید تجهیزات هفت طرح فولادی انجام نشده است

ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 | Article Rating
مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هفت طرح فولادی را با تامین مالی (فاینانس) شرکت ام سی سی چین انجام می دهد، اما تاکنون در خصوص قیمت تجهیزات به توافق نهایی نرسیده است.


محمد خانداداش پور در خصوص برخی مطالب مطرح شده درباره قیمت تجهیزات هفت طرح فولادی، اظهار داشت: امضای قرارداد تجاری بین سازمان ایمیدرو و شرکت MCC چین، برای تامین منابع مالی طرحهای استانی فولاد از طریق فاینانس فقط 50 درصد از تجهیزات مورد نیاز این طرحها از کشور یادشده، تامین خواهد شد.

به گفته وی؛ تجهیزات یادشده شامل کوره، کوره پاتیلی، تجهیزات واحد اکسیژن و اتوماسیون، ابزار دقیق و غیره است که باید از طریق نمایندگی های اروپایی مستقر در کشور چین تامین شوند، تا کیفیت و استاندارد آنها در حد تجهیزات اروپایی باشد.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: مطابق قرارداد تامین مالی پروژه ها از این طریق هزینه های اضافی با عنوان هزینه های بانکی و فاینانس است که بطور طبیعی به کل قیمت قرارداد یادشده، اضافه نخواهد شد.

خانداداش پور تصریح کرد: اکنون مذاکرات فنی در ارتباط با طرحهای فولادی با شرکت MCC چین ادامه داشته و بعد از نهایی شدن این مذاکرات، توافق در خصوص قیمت تجهیزات سهم شرکت MCC به عمل خواهد آمد، بنابراین هنوز هیچ توافق قطعی درباره قیمت تجهیزات به عمل نیامده است.

به تازگی یکی از رسانه ها مدعی شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هفت طرح فولاد استانی، قراردادی به ارزش 280 میلیون یورو با شرکت چینی MCC برای خرید تجهیزاتی با ظرفیت 800 هزار تن امضا شده که مشخصات تجهیزات این شرکت حدود 130 میلیون یورو برآورد می شود.

این رسانه می افزاید، قیمت بهترین کارخانه پیشرفته روز اروپایی مانند گل گهر سیرجان با ظرفیت یک میلیون تن، کمتر از 250 میلیون یورو بوده و مشخصات تجهیزات شرکت چینی به 130 میلیون یورو می رسد.

ظرفیت هریک از هفت طرح فولادی 800 هزار تن با قابلیت افزایش به میزان یک میلیون تن اعلام شده و سپید دشت (چهارمحال و بختیاری)، نی ریز (فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان (خوزستان)، سبزوار (خراسان رضوی)، میانه (آذربایجان شرقی)و بافت (کرمان) مجموع این طرحها هستند.

قرار است براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد و اکنون 22 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد کشور است.

تصاویر
  • توافق نهایی برای خرید تجهیزات هفت طرح فولادی انجام نشده است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها