Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
انجمن تولیدکنندگان فولاد می تواند کانون فکر صنعت فولاد باشد
 

انجمن تولیدکنندگان فولاد می تواند کانون فکر صنعت فولاد باشد

ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 | Article Rating

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به نوعی در حوزه فولاد دست اندرکار است و اکثر واحدهای تولیدی در آن حضور دارند وبه این دلایل با مسائل و مشکلات این صنعت از نزدیک آشنا و درگیر است و در حال حاضردوستان بسیار خوب، متخصص و مطلعی در انجمن در حال فعالیت هستند که قطعا با صرف وقت،انرژی و هماهنگی موفق خواهند بود.

به دید من جایگاه انجمن هم کاملا درست تعریف شده است و انجمن تولیدکنندگان فولاد می تواند نقش بسیار مهمی در ارائه پیشنهادات برای بهبود صنعت داشته باشد. یعنی می تواند به جای دستگاه های دیگر کهبه هر دلیل درگیر هستند، نیروهای خبره ندارند و یا در حوزه های عملیاتی فعال نیستند،فکر کرده و تصمیم گیرد و به عبارتی انجمن می تواند کانون فکر، ارائه پیشنهاد،برنامه و ایده باشد و همچنین قادر است تنگناهای این صنعت را باز کرده و در مواقعی مثل بحث واردات، هشدارهای لازم را بدهد.

طبق آنچه گفته شد، انجمن به واحدها و مراکز کمک می کند تا در نهایت تصمیم سازی خوبی صورت گیرد. یعنی انجمن اگرتصمیم گیر هم نباشد، واحدهای تصمیم سازی به حساب می آیند. به نظرم انجمن تولیدکنندگان فولاد جای بسیار خوب و ارزشمندی است و با فعالیت و هماهنگی بیشتر بین واحدها و شناخت نقاط قوت و ضعف می تواند رو به جلو پیش رود تا با این بهبود، بهره وری در صنعت فولاد هم بالا رود و این ها تماما مواردی است که می تواند در انجمن حاصل شود و انتظار هم همین است. همچنین انجمن مرکزی بسیار حرفه ای است بنابراین باید به مسائل و مشکلات کاملا واقع بینانه روبرو شود و با پیشنهادات اجرایی به ارتقای عملکرد اعضای خود بپردازد.

به نظر من، انجمن در وهله اول میتواند یک نوع هماهنگی بین اعضا ایجاد کند. در وهله دوم می تواند به عنوان واحدهشدار دهنده در مسائل و مشکلات همگانی مثل انرژی، مواد اولیه و محیط زیست و ...وارد عمل شود. بنابراین می توانند با ارائه گزارش های تحلیلی و نگاه استراتژیک راهکارهای مناسب برای هر مسئله ارائه دهد و به نظر می رسد تنها جایی هم که می تواند استراتژی ها را عملی کند همین انجمن است.

به نظرم، ما در شرایط کنونی نیازمندسرعت عمل در ارائه پیشنهادات تصمیم ساز، چه در مورد جلوگیری از مسائل و چه در موردتوسعه و بهبود هستیم و باید هرچه سریعتر پیشنهادات مشخص و کلاسه بندی شده ارائه شود و با دستگاه های مسئول تشکیل جلسه داده شود تا با تشریح این مسائل بتوانندهرچه سریعتر دست به تصمیم گیری مناسب بزنند.

در حال حاضر صنعت فولاد بامشکلاتی مثل رکود و کاهش تقاضا در بازار مواجه است و به هر حال به گونه ای بایدکمک کرد تا در این شرایط لطمه کمتری به واحدهای فولادی وارد آید. تهدیدی که ما درگذشته پیش رو داشتیم امروز اتفاق افتاده است! تعادل بین سنگ آهن و فولاد، مسئله واردات و صادرات و تقاضا در بازار داخل، همگی مسائلی است که امروزه بسیار مشکل ساز شده است. انجمن تولیدکنندگان فولاد می تواند با اطلاع رسانی و نشست هایی اینها را تا حدودی حل کند و حتما دلیلی ندارد منتظر دستور از بالا بمانیم. واحدها در همه جای دنیا مسائل را مطرح می کنند و سپس با یکدیگر راه حل ارائه می دهند حتی با مصرف کننده ها هم باید جلساتی صورت بگیرد تا کیفیت محصولات ارتقا یابد.

رضا اشرف سمنانی

معاون اسبق وزارت بازرگانی 
تصاویر
  • انجمن تولیدکنندگان فولاد می تواند کانون فکر صنعت فولاد باشد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها