Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
دولت به جای خام فروشی واحدهای فولادسازی ایجاد کند
 

دولت به جای خام فروشی واحدهای فولادسازی ایجاد کند

ﺳﻪشنبه، 19 اسفند 1393 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، سید احمد رضوی نیک، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل مجتمع فولاد نیک صدرای توس در رابطه با مدیریت استراتژیک حلقه های تولید فولاد گفت: متاسفانه بخش اعظمی از رکود به وجود آمده در بازار فولاد ما به دلیل عدم مدیریت صحیح است. کشور ما از معادن غنی برخوردار است و سالانه حدود 46میلیون تن استخراج سنگ آهن در کشورمان صورت می گیرد اما می بینیم که تولید فولاد ما از سند چشم انداز فاصله دارد. این در حالی است که نزدیک به 38 میلیون تن مازاد سنگ آهن داریم که به صورت خام فروشی از کشور خارج می گردد.

رضوی نیک توضیح داد: ما در سال 1400 چیزی حدود 45 میلیون تن مصرف فولاد خواهیم داشت در حالی که با ادامه این روند ذخایر ما بیشتر از 18 میلیون تن نخواهد بود؛ بنابراین دولت باید به جای خام فروشی اقدام به ایجاد واحدهای فولادسازی قدرتمند کند تا دیگر محصول خام فروخته نشود.

مدیر عامل فولاد نیک صدرای توس خاطرنشان کرد: تقاضای ما ایجادکارگروه و شرکت نماینده های بخش های مختلف در این کارگروه هاست تا صدای همه از این طریق شنیده شود. از دولت هم تقاضای حمایت های سیاسی و اجتماعی داریم و همیشه لزومی ندارد که حمایت، اقتصادی باشد. مثلا در بحث صادرات باید شرایط تسهیل شود.

وی در گفت و گو با نشریه تخصصی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران(چیلان) بیان کرد: از طرف دیگر دولت به هر تولیدکنندهای در هر نقطه از کشور مجوز تاسیس داده و مواردی از جمله دسترسی به آب و حمل و نقل و ... را در نظر نگرفته است؛ در حالیکه اگر این موارد در ابتدای امر لحاظ می شد هزینه های تولید به یک چهارم آنچه هم اکنون وجود دارد کاهش پیدا می کرد. در بحث بهینه سازی انرژی باید اقدام اساسی و صحیح صورت گیرد. کارخانجات فولاد نیازمند صرفه جویی و استفاده از تجهیزات جدید هستند و این قضیه مدیریت صحیحی را طلب میکند. 

تصاویر
  • دولت به جای خام فروشی واحدهای فولادسازی ایجاد کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها