Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دلایل بی‌رمقی معاملات بورس در روزهای پایانی سال

شنبه، 23 اسفند 1393 | Article Rating
علی زارعی گفت: هر چند خبرهای مثبتی در هفته های گذشته در بازار سرمایه منتشر شده است، با این حال بازار سهام نتوانسته انگیزه کافی را برای حضور نقدینگی فراهم کند و کماکان شاهد روزهای کم حجم و بی رمق معاملات در بورس هستیم.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص خبرهای خوش منتشر شده در هفته های گذشته تصریح کرد: تغییر حجم مبنا، کاهش 5 درصدی نرخ بهره مالکانه معادن، نشست مشترک مقامات ارشد اقتصادی با فعالان بازار سرمایه و نیز بازگشایی احتمالی نمادهای پالایشگاهی از جمله این خبرهای مثبت برای بازار سرمایه هستند که باید به این موارد، روند مثبت و رو به جلوی مذاکرات هسته ای را نیز اضافه کرد.
وی افزود: البته در شرایط کنونی مشکلاتی چون نرخ بالای سود بانکی نسبت به تورم و نیز تردید سرمایه گذاران در خصوص رسیدن به توافق نهایی در مذاکرات را به عنوان موانع حضور نقدینگی در بورس عنوان کرد.
این کارشناس بازار سرمایه درخصوص افزایش تعداد شاخص‌های بازار سهام نیز گفت: این اتفاق نشان می‌دهد مدیران بورسی در حال فاصله گرفتن از سیاست‌های قدیمی و نیز ارائه ابزارهای بیشتری که به تحلیل سهامداران کمک می کند هستند.
وی در ادامه با انتقاد از کم تحرکی حقوقی ها به عنوان یکی از عوامل موثر بر روند نزولی بازار تصریح کرد: بررسی روند معاملات بازار سرمایه در دو سال گذشته نشان می دهد حقوقی ها در روز های مثبت بورس در بازار فعال بوده اند و در روزهای منفی حمایتی از معاملات بازار نداشته اند؛ بعلاوه این که عدم دسترسی یکسان معامله گران به اطلاعات را نیز باید به مشکلات دیگر بورس اضافه کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، این کارشناس بازار سرمایه در خصوص دلایل بی رمقی معاملات بورس در روزهای پایانی سال، با توجه به امیدوار کننده بودن نتایج مذاکرات گفت: پرداخت معوقات و سهم کارمندان بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه‌ها موجب شده تا بصورت سنتی در این ایام بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های بزرگ برای تامین نقدینگی اقدام به فروش سهام خود کنند که این موضوع بر معاملات بازار و روند حرکتی شاخص بورس نیز اثرگذار است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها