Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت اوپک همچنان 53 دلار

یکشنبه، 24 اسفند 1393 | Article Rating
قیمت سبد نفتی اوپک در روز پنج شنبه که قیمت نفت در جهان به دنبال کاهش ارزش دلار بالا رفت، با افزایش 91 سنتی به 53.16 دلار در هر بشکه رسید.

سازمان کشورهای تولید و صادرکننده نفت اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی این سازمان، روز پنج شنبه با 91 سنت افزایش 53.16 دلار در هر بشکه فروخته شد. 

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، هر بشکه سبد نفتی اوپک در روز چهارشنبه 52.25 دلار فروخته شده بود. این نوع نفت برای نخستین بار در روز چهارشنبه 29 بهمن ماه(18 فوریه) به 56.83 دلار رسیده بود که بالاترین قیمت آن در سال جدید میلادی به شمار می‌رفت. کمترین قیمت سبد نفتی اوپک نیز در 13 ماه ژانویه برابر با 41.50 دلار در هر بشکه رقم خورده است. 


از روز جمعه 15 اسفند با انتشار گزارش قوی آمار فرصت‌های شغلی آمریکا، ارزش دلار به شدت تقویت شد که با بالاترین رقم در 11 سال و نیم اخیر رسید که این امر سبب شد تا قیمت نفت روند کاهشی به خود بگیرد و تمام طول هفته گذشته قیمت نفت کاهشی بود اما در روز پنج شنبه با کاهش 66 درصدی دلار در برابر سبدی از ارزها قیمت نفت افزایش یافت. 

از اینرو قیمت نفت اوپک نیز در روز پنج‌شنبه با افزایش روبرو شده است. 

این افزایش قیمت نفت در جهان ادامه پیدا نکرد و روز جمعه با هشدار آژانس بین‌المللی انرژی به کشورهای صنعتی در مورد عرضه بیش از حد نفت در بازار و همینطور تقویت ارزش دلار بار دیگر قیمت نفت کاهش یافت. 

حتی آمار کاهش تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا هم نتوانست قیمت‌ها را بالا ببرد. شرکت خدمات نفتی شرکت بیکر هیوز اعلام کرد که تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا هفته گذشته 56 مورد کاهش یافت و به 866 سکو رسید که کمترین تعداد از مارس 2011 تاکنون به شمار می‌ورد. کاهش تعداد دکل‌های حفاری نشان‌دهنده کاهش تولید نفت است. 

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت صحرای الجزایر، نفت گیراسول آنگولا، نفت اورینت اکوادور، نفت سنگین ایران، نفت سبک بصره عراق، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت مارین قطر، نفت سبک عربستان، نفت موربان امارات و مِرِی ونزوئلا است.




ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها