Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
درخواست گشایش اعتبار ۳ میلیارد یورویی از چین برای فولاد ایران
 

درخواست گشایش اعتبار ۳ میلیارد یورویی از چین برای فولاد ایران

یکشنبه، 24 اسفند 1393 | Article Rating

مهدی کرباسیان با اشاره به تدابیر سازمان توسعه و نوسازی در همکاری با مجلس و بخش‌های مربوطه برای حذف مقررات دست و پا گیر فعالان صنایع معدنی، اظهار داشت: یکی از عوامل تاثیرگذار بر صادرات درسال 93 فقط مقررات نبود بلکه امسال ما شاهد کاهش 50 درصدی قیمت سنگ آهن بودیم و حتی قیمت کاتود مس نیز کاهش پیدا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه رکود بازار چین نیز تأثیرات خاص خود را در سطح بین المللی در سایر کشورها گذاشته است افزود: بدیهی است در بخش خام فروشی نیز وضع مقررات باعث شد تا اقدامات موثری در این رابطه صورت نگیرد حتی وضع عوارض بر سنگ آهن و یا موارد دیگر موجب شد در بازار تنش‌هایی صورت گیرد. 

رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران اضافه کرد: اگر بپذیریم خام فروشی شود اما در مقابل آن سرمایه گذاری صورت بگیرد این کار پسندیده‌ای است البته منابع داخلی کشور برای هزینه‌های اقتصادی محددود است و باید به سمت جذب سرمایه گذاری حرکت کنیم.

کرباسیان با بیان این مطلب که درصددیم درسال آینده تعاملات سازنده ای میان دولت و مجلس برای وضع قوانین و مقررات صورت گیرد، گفت: اخذ عوارض بر سنگ آهن به صورت موقت متوقف شده است البته قیمت سنگ آهن در دنیا کاهش پیدا کرده و رقیب بزرگ ما کشور استرالیا و برزیل نیز میزان صادرات خود به چین را افزایش داده اند و در حقیقت بازار کشور را تاحدودی گرفته‌اند.

وی در خصوص افزایش تعرفه واردات فولاد که این روزها انتقاداتی را به دنبال داشته است، اظهار داشت: تصمیم اخیر دولت در افزایش تعرفه واردات برخی از اقلام فولادی برای حمایت از داخل بوده است. این موضوع با توجه به دامپینگ و تعرفه حمایت از صادرات چین از محصولات خود تصمیم مناسبی است همچنین کشورهای دیگر نیز مانند ترکیه عوارض صادراتی را بر محصولات خود وضع کردند ایران نیز در همین راستا این اقدام را انجام داده است. 

رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در رابطه با مشکل گشایش فاینانس چین برای طرح های فولادی نیز افزود: بنده مدیرعامل شرکت ملی فولاد و معاونت آن به همراه معاونت سرمایه گذاری ایمیدرو را دوشنبه به چین اعزام کرده‌ام تا مذاکرات نهایی برای حل مشکلات فاینانس چین انجام شود در کنار این موضوع سفیر ایران در چین را فعال کردیم که از این موضوع حمایت کند.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، کرباسیان با اشاره به اینکه هفته گذشته نیز سفیر چین در ایران را ملاقات کرده‌ام، افزود: متأسفانه بروکراسی حاکم در چین موجب شده تا ظرف یک سال گذشته ال سی‌هایی که برای طرح‌های فولادی باز کرده بودیم یک یوان هم دریافت نکنیم. امیدواریم به دلیل رابطه خوب ایران و چین که قرار است توسعه پیدا کند این موضوع در اسرع وقت برطرف گردد.

وی  تصریح کرد: امیدواریم بروکراسی را طرف چینی کاهش دهد تا سه میلیارد یورو گشایش‌های اعتبار ایمیدرو عملیاتی گردد. 

تصاویر
  • درخواست گشایش اعتبار ۳ میلیارد یورویی از چین برای فولاد ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها