Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
هم اکنون امکانات زیرساختی لازم برای صادرات نداریم
 

هم اکنون امکانات زیرساختی لازم برای صادرات نداریم

دوشنبه، 25 اسفند 1393 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، بهرام سبحانی،رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به بحث صادرات اشاره کرد و گفت: وقتی صحبت از تولید در ظرفیت 55 میلیون تن می شود بدین معنی است که ما باید 20 میلیون تن صادرات داشته باشیم که این میزان صادرات امکانات زیر ساختی از جمله اسکله وسایر امکانات دریایی را طلب می کند که هم اکنون ما هیچ کدام این امکانات را دراختیار نداریم.

به گزارش استیل ایران، وی در ادامه به طرح جامع فولاد اشاره کرد و توضیح داد: طرح جامع فولاد اهدافرا تعریف می کند ولی چگونه اجرا کردن آن اهمیت دارد که لازم است تبدیل به یکبرنامه شود.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان در گفت و گو با نشریه تخصصی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران(چیلان) افزود: آنچه که در این میان بدیهی است این است که ما بر طبق افق 1404 باید ظرفیت تولید را به 55میلیون تن برسانیم. دولت باید مشخص کند که این25 تا 30 میلیون تن افزایش ظرفیت تولید در کجاها و با چه ظرفیتی صورت بگیرد؟ چه محصولی تولید گردد که امکان صادرات آن وجود داشته باشد و همچنین به نیاز 10تا 20سال آینده ما پاسخ دهد؟ از طرفی چه تکنولوژی در بخش کوره بلند و احیای مستقیم به کار گرفته شود تا بتواند فولادی مصابق با استانداردهای جهانی تولید کند؟ این ها مسائلی است که به عنوان سیاستگذاری باید توسط ایمیدرو و سازمان صنعت، معدن و تجارت تعریف شود و سپس به استان ها ابلاغ گردد تا سرمایه گذار چه به صورت شخصی و چه به صورت کنسرسیوم طبق چارچوب ابلاغ شده در نقاطی مشخص و مکان یابی شده برای توسعه فولاد با ظرفیت بهینه و تکنولوژی های به روز دست به سرمایه گذاری بزند.

تصاویر
  • هم اکنون امکانات زیرساختی لازم برای صادرات نداریم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها