Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اصلاح تعرفه واردات فولاد اقدام شایسته دولت
 

اصلاح تعرفه واردات فولاد اقدام شایسته دولت

دوشنبه، 25 اسفند 1393 | Article Rating

مدیر عامل فولاد جنوب اصلاح تعرفه‌های فولاد ازسوی دولت در آخرین ماه‌های سال ۹۳ را می‌توان اقدامی به‌جا برای حمایت از تولیدکنندگان فولاد دانست .

احمد دنیانور گفت:اصلاح تعرفه‌های واردات فولاد موضوعی با اهمیت بسیار بالا بوده و به عنوان ابزاری حکومتی برای کنترل بازار محسوب می‌شود.
وی افزود: هرچند اصلاح تعرفه‌های فولادی دیر هنگام و۳۰ درصد کمتر از خواسته تولیدکنندگان فولاد کشور بود، اما به خودی خود اقدامی شایسته از سوی دولت است که درپی آن کنترل بیشتری بر اجرای آن می‌طلبد.
این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: درواقع کنترل بر نحوه اجرا نیز همچون اصلاح تعرفه اقدامی مهم تلقی می‌شود. اجرای چنین موضوعی می‌تواند تاثیر خوبی در بازار به‌ویژه بازار فولادخام و شمش را به دنبال داشته باشد و می‌تواند کمی به بازار بی‌رونق این روزهای صنعت فولاد جان دهد. 
وی همچنین بیان کرد: البته نمی‌توان در امسال انتظار تاثیری بر بازار را داشته باشیم چراکه بازرگانان برنامه‌ریزی خود را برای سال جدید انجام داده و در نتیجه باید منتظر هرگونه تاثیرپذیری بازار از مصوبه تعرفه واردات فولاد در سال جدید باشیم.
به گزارش استیل ایران به نقل ازگسترش صمت، دنیا نور گفت: در کنار دامپینگ چین در بازار فولاد انتظار می‌رفت محصولات تولیدی در روسیه نیز به سوی ایران سرازیر شود. با توجه به این دو پیش فرض اعمال تعرفه از ورود بی‌رویه فولاد و محصولات فولادی به کشور جلوگیری می‌کند. البته باید این نکته را یاد آور شد که وضع تعرفه‌های واردات یک استاندارد است و نباید خطر دامپینگ را به‌دست فراموشی سپرد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز به دلیل امنیت موجود در بازار فولاد خاورمیانه دامپینگ چین و روسیه هر لحظه پیش‌بینی می‌شود در نتیجه باید این خطر را در نظر داشت تا بتوان با خسارت‌های حاصل از آن برخورد کرد.

تصاویر
  • اصلاح تعرفه واردات فولاد اقدام شایسته دولت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها