Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قیمت سنگ آهن پایین می‌ماند
 

قیمت سنگ آهن پایین می‌ماند

چهارشنبه، 19 فروردین 1394 | Article Rating
انجمن آهن و فولاد چین انتظار دارد تقاضای سنگ آهن در این کشور که بزرگترین خریدار این ماده اصلی فولادسازی است، به دلیل تقاضای کمتر برای فولاد ضعیف باقی می‌ماند.


این گروه در بیانیه ماهانه اش اعلام کرد به دلیل کاهش تقاضای فولاد چین در سال جاری، کاهش بیشتری در تولید صورت می گیرد و تقاضا برای سنگ آهن کاهش پیدا می کند در حالیکه قیمت سنگ آهن به دلیل تداوم اشباع عرضه به بازار بهبود نخواهد یافت.

لی شینچوانگ، معاون دبیرکل این انجمن در کنفرانسی که ماه مارس در پرث استرالیا برگزار شد، اظهار کرده بود که مصرف فولاد در چین به اوج خود رسیده و تولید امسال کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، طبق آمار متال بولتن، سنگ آهن با عیار 62 درصد برای تحویل به بندر کینگدائو روز سه شنبه 48.06 دلار در هر تن معامله شد. قیمت این کالا دوم آوریل به 47.08 دلار در هر تن سقوط کرده بود که کمترین قیمت از سال 2005 بود.

گولدمن ساش در گزارشی که به تازگی منتشر شده است، با اشاره به کاهش حدود پنج درصدی تقاضای فولاد چین در شش ماه گذشته، نسبت به تاثیر ضعف تقاضای فولاد در این کشور بر مصرف کالاها ابراز نگرانی کرده است.

طبق محاسبات بلومبرگ، در حالیکه صادرات سنگ آهن به چین از بندر هدلند استرالیا در مارس 3.2 درصد در مقایسه با فوریه رشد کرد و به 31.2 میلیون تن رسید اما متوسط ارسال روزانه از رکورد 1.08 میلیون تن در فوریه به یک میلیون تن کاهش یافت.

تصاویر
  • قیمت سنگ آهن پایین می‌ماند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها