Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بیانیه سوئیس بستری برای رفع تحریم ها و فرصتی جهت سرمایه گذاری است
 

بیانیه سوئیس بستری برای رفع تحریم ها و فرصتی جهت سرمایه گذاری است

شنبه، 22 فروردین 1394 | Article Rating

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران معتقداست: بیانیه سوئیس نه تنها بستر لازم را برای برطرف شدن تحریم ها فراهم ساخته بلکه جهت توسعه صنعت فولاد فرصت ایده آلی را برای سرمایه گذاری مهیا کرده است.


بهرام سبحانی روز جمعه در گفت وگویی اظهار داشت: براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد کشور 55 میلیون تن پیش بینی شده و تا پایان سال گذشته ظرفیت تولید این بخش به رقم 22 میلیون تن رسید.

وی افزود: تولیدکنندگان فولاد کشور با توجه به شرایط سخت تحریم موفق شدند در سال گذشته بیش از دو میلیون تن فولاد صادر کنند، درحالی که سال ماقبل این رقم 200 هزار تن ثبت شده بود.

سبحانی تصریح کرد: رفع تحریم ها، زمینه صادرات این بخش را تسهیل می کند و در عین حال نقل و انتقال پول که با مخاطره زیاد و شرایط ناایمن صورت می گرفت را بهبود خواهد بخشید و هزینه ها را کاهش خواهد داد.

وی خاطرنشان ساخت: تغییر شرایط بین المللی کشورمان، موجب بهبود فضای کسب و کار می شود و تامین اقلام مصرفی، مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی واحدهای تولیدی به راحتی صورت می گیرد، بنابراین شرایط تولید به وضعیت پیشین خود بازخواهد گشت.

رئیس انجمن یادشده اضافه کرد: برطرف شدن تحریم ها در واقع برای سرمایه گذاران خارجی جذابیت لازم را فراهم می سازد تا از فرصتهای ایجاد شده استفاده و با ایران همکاری کنند.

به گفته وی، مجریان پروژه های صنعتی - معدنی نیز در کشور فرصت پیدا می کنند تا بهترین تجهیزات را با قیمت مناسب تامین کنند و با اطمینان خاطر از نظر زمانی پروژه ها را پیش ببرند.

سبحانی اظهار داشت: بهبود شرایط کشور بین فولادسازان نیز این امیدواری را فراهم می سازد تا متناسب با ظرفیت واحد تولیدی فعالیت کنند و مازاد مصرف داخلی را در بازارهای صادراتی عرضه کنند.

وی مساله دامپینگ (عرضه کالا به نرخ کمتر از قیمت تمام شده) را به عنوان یکی از دغدغه های تولیدکنندگان ایرانی مطرح ساخت و گفت: لازم است دولتمردان و اعضای این انجمن تدبیر لازم را اتخاذ کنند تا در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی قادر به تامین نیاز بازار داخل هستند، از ورود تولیدات خودداری شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، سبحانی خواستار آن شد، جمهوری اسلامی ایران در ازای مطالبات خود از برخی کشورها اقدام به واردات تجهیزات و ماشین آلات به جای آهن آلات کند.

وی تاکید کرد: واردات ماشین آلات مانع از آسیب تولیدکنندگان داخلی می شود و ضمن تامین نیاز این بخش، امکان رشد تولید و حضور فعال در بازارهای صادراتی را فراهم می سازد.

آمار عملکرد 11 ماهه 1393 نشان داد که مجموع تولید فولاد خام کشور به رقم 15.5 میلیون تن رسید و آمارهای سال 92 گویای آن بود که میزان تولید فولاد خام کشور به رقم 14 میلیون و 310 هزار تن رسید.

تولیدات فولادی نیز در مدت 11 ماهه سال گذشته 15.7 میلیون تن ثبت شد که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته رشد 3.5 درصدی داشت. تولیدات فولادی در 11 ماهه 92 برابر با 15 میلیون و 150 هزار تن گزارش شد.

ایران و 1+ 5 پس از 18 ماه مذاکره، سرانجام در شامگاه سیزدهم فروردین در لوزان سوئیس صدور بیانیه مطبوعاتی را به دنبال داشت که از محورهای آن حذف تحریمها است.

تصاویر
  • بیانیه سوئیس بستری برای رفع تحریم ها و فرصتی جهت سرمایه گذاری است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها