Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
چین نرخ سنگ آهن را تعیین می کند
 

چین نرخ سنگ آهن را تعیین می کند

شنبه، 22 فروردین 1394 | Article Rating
چین که دو سوم عرضه جهانی سنگ آهن را می خرد، درنظر دارد در سال 2015 با رشد اقتصادی هفت درصدی حرکت کند که پایین ترین سطح در 15 سال گذشته است، چراکه دولت مصمم است با ظرفیت مازاد رکود بازار مسکن مبارزه کند. درضمن دولت چین می خواهد به هر بهایی از طرح های توسعه خود فرار کند؛ به همین منظور بانک مرکزی این کشور برای دومین بار در مدت سه ماه در 28 فوریه نرخ بهره را کاهش داد.
فقط یک دلیل برای کاهش قیمت های سنگ آهن وجود دارد و آن کاهش رشد اقتصادی چین است. اگر سیاست گذاری های اقتصادی چین رشد اقتصادی آن را در سطح هفت درصد نگه دارد به احتمال قوی جریان تجاری سنگ آهن برقرار مانده و قیمت ها از ثبات برخوردار می شود در غیر این صورت قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.
در مورد قیمت سنگ آهن نظرات و پیشبینی‌های گوناگونی وجود دارد به طوری که عده ای از تحلیلگران قیمت سنگ آهن را به طورمیانگین 79 دلار در هر تن و عده‌ای دیگر قیمت میانگین سنگ آهن را امسال 58 دلار در هر تن ارزیابی می کنند.
همچنین پروا سلطانی، نایب رییس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان سنگ آهن معتقد است که سنگ آهن ایران به تنهایی نمی تواند وزنه محرکه‌ای برای ایجاد تغییرات اساسی باشد لذا برای روشن‌شدن تکلیف وضعیت سنگ آهن ایران باید منتظر دیگر بازار‌های جهانی بود.
وی به ایسنا گفت: ایران به تنهایی نمی‌تواند تاثیر زیادی در قیمت‌های بازار جهانی داشته باشد، چرا که عرضه صادرات ایران تنها دو درصد است به همین دلیل باید به توازن عرضه و تقاضا در یک وضعیت رقابتی امید داشته باشیم.
سلطانی با بیان اینکه باید به فکر ارتقا صنایع معدنی ایران به ویژه عناصر اساسی همچون سنگ‌آهن بود، اظهار کرد: بازار سنگ آهن تنها زمانی می‌تواند به یک اعتدال دست یابد که بازارهای جهانی وضعیت مناسب‌تری را پیدا کنند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، با توجه به اینکه استرالیا و برزیل 80 درصد سهم سنگ آهن وارداتی چین را به خود اختصاص می دهند و در واقع چین نقش عمده‌ای در تعیین قیمت سنگ آهن دارد باید توجه به این حوزه افزایش یابد تا ایران نیز بتواند در این عرصه خود‌نمایی کند.

تصاویر
  • چین نرخ سنگ آهن را تعیین می کند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها