Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اختصاص ۳.۲ ميليارد دلار تسهیلات برای توسعه فولاد
 

اختصاص ۳.۲ ميليارد دلار تسهیلات برای توسعه فولاد

شنبه، 22 فروردین 1394 | Article Rating
امسال صندوق توسعه ملی 3 میلیارد و 200 میلیون دلار تسهیلات به بخش توسعه فولاد در کشور اختصاص خواهد داد که به اعتقاد کارشناسان می تواند به ایمیدرو و اجرای پروژه های مهم فولادی کشور اختصاص پیدا کند که در این بین 7 طرح فولادی مهم کشور شامل طرح فولاد شادگان، سفید دشت، میانه ، نی‌ریزی، قائنات، بافت و سبزوار است که چند سال است به دلیل مشکلات منابع نتوانسته اند پشرفت جدی داشته باشند و اجرایی شوند.


به گزارش استیل ایران به نقل از صدای اقتصاد، صندوق توسعه ملی علاوه بر اختصاص این بودجه برای بخش های فولادی قرار است امسال بودجه ای ویژه به توسعه بخش های نیروگاهی و طرح های توسعه آب نیز اختصاص دهد. براساس اعلام صندوق توسعه ملی این صندوق در سال جاری 3 هزار و 300 میلیون دلار به ساخت و توسعه نیروگاه ها و 5 میلیارد و 400 میلیون دلار به بخش آب اختصاص خواهد داد. همچنین این صندوق قرار است یک میلیارد دلار نیز به بخش کشاورزی و تصفیه آب اختصاص دهد.

البته باید به این نکته توجه داشت که توسعه بخش نفت و گاز امسال نیز همچون سال های قبل بیشترین توجه و حمایت را از سوی صندوق توسعه ملی به خود اختصاص داده است به صورتی که تسهیلات پرداختی به بخش نفت و گاز در سال جاری بیش از سه برابر بخش آب، نیروگاه‌سازی و فولاد خواهد بود. براساس اعلام صندوق توسعه ملی در سال جاری 10 میلیارد دلار این صندوق به توسعه نفت و گاز تسهیلات خواهد داد و در کنار این تسهیلات به توسعه بخش پتروشیمی و پالایشگاه سازی نیز 6 میلیارد و 200 میلیون دلار منابع اختصاص پیدا خواهد کرد.

براساس اعلام مسئولان صندوق توسعه ملی این صندوق در سال 1392 در مجموع به 3120 طرح تسهیلات اختصاص داده است. در سال جاری باتوجه به اهمیت بخش گردشگری و توسعه خطوط ریلی که دولت نیز بارها بر آن تاکید کرده است قرار است 2 میلیارد و 600 میلیون دلار به توسعه خطوط ریلی و یک میلیارد ریال تسهیلات به بخش گردشگری اختصاص داده شود.

تصاویر
  • اختصاص ۳.۲ ميليارد دلار تسهیلات برای توسعه فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها