Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بازدهي سهام فولاد هرمزگان از محل رشد قيمت
 

بازدهي سهام فولاد هرمزگان از محل رشد قيمت

شنبه، 22 فروردین 1394 | Article Rating
شرکت فولاد هرمزگان با ظرفيت توليد سالانه 1.5 ميليون تن اسلب فولادي، يکي از پيشرفته ترين خطوط توليد فولاد در کشور را دارد و بخش عمده گندله مورد نياز آن از شرکت هاي داخلي و خارجي تأمين مي گردد که با توجه به موقعيت ممتاز شرکت و دسترسي به آب هاي آزاد و مصوبه اخير سازمان ايميدرو مبني بر آزاد سازي صادرات محصولات فولادي پتانسيل بالايي جهت صادرات محصولات و سودآوري در آينده را دارا می باشد.


معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: در حال حاضر بازار فولاد در کشور با کاهش تقاضا رو به رو شده و در فعالان بزرگ این حوزه همچون فولاد و ذوب نیز همین شرایط رکودی حاکم است. از این رو با توجه به موقعیت مناسبی که فولاد هرمزگان در منطقه خلیج فارس دارد، تلاش شده برنامه فروش صادراتی را از فروش داخلی پررنگ تر کنیم.

امیرحسین نادری افزود: "هرمز" در حالی برای سال مالی 94 خود به ازای هر سهم یک ریال سود برآورد کرده که با تحقق برنامه های صادراتی، می توان بزودی شاهد افزایش سودآوری این مجتمع فولادسازی بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: فولاد هرمزگان با توليد عريض ترين تختال کشور با عرض 2000 ميليمتر و سنگين ترين تختال کشور با وزن 46 تن از مزيت رقابتي محصول منحصر به فرد در کشور برخوردار است و داراي ظرفيت اسمي تولید 1.5 ميليون تن تختال(اسلب) مي باشد. همچنين اين شرکت قادر به توليد محصولات مياني از قبيل يک ميليون و 650 هزار تن آهن اسفنجي در سال، 90 هزار تن آهک در سال، 7500 نرمال متر مکعب اکسيژن بر ساعت، 18000 نرمال متر مکعب بر ساعت نيتروژن و 120 نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون مي باشد.

وی ادامه داد: این مجموعه توان تولید گرید های بالای فولاد را که در صنایع نفت و گاز استفاده می شود، نیز داراست و "هرمز" به دلیل ظرفیت 1.5 میلیون تنی تولید فولاد و با توجه به اینکه در حال حاضر نیاز 600 هزار تنی به لوله های انتقال گاز در کشور وجود دارد، قابلیت پاسخگویی به این نیاز را براحتی دارا می باشد.

این مقام مسئول پیرامون مهمترین علل کاهش سود هر سهم سال مالی جاری نسبت به سال گذشته گفت: افزون بر حاکمیت رکود در بازار فروش محصولات، روند قیمت های جهانی هم با کاهش همراه شده که منجر به کاهش سود برآوردی شرکت شده است، اما می توان امیدوار بود که با افت بهای جهانی سنگ آهن و در نتیجه گندله، بهای تمام شده تولید نیز کاهش یابد که در صورت ادامه این روند نزولی می توان شاهد بروز اتفاقات مطلوبی برای اعلام تعدیل مثبت عایدی هر سهم "هرمز" از این محل باشیم.

نادری تاکید کرد: البته بازدهی این سهم بیشتر از محل رشد قیمت خواهد بود تا سود تقسیمی؛ و نباید تنها بر مبنای سود یک ریالی برآوردی آن در بودجه سال مالی جاری تصمیم گرفت.

معاون مالی و اقتصادی "فولاد" در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه ارزش جایگزینی هرمز به ازای هر سهم کمتر از 200 تومان نیست، اظهار داشت: سهامدار عمده یعنی "فولاد" برنامه عرضه دیگری در نماد "هرمز" ندارد و از این سهم حمایت های لازم را خواهد داشت، بطوریکه می توان این اطمینان را به سهامداران داد که اقدامی صورت نخواهد گرفت که به ضرر آنها باشد.

به گزارش استیل ایران به نقل از بورس نیوز، سرمايه شرکت فولاد هرمزگان جنوب که سهام آن برای اولین بار طی آخرین روز معاملاتی در بازار فرابورس به قیمت 120 تومان عرضه شد، در بدو تأسيس 4،980 ميليارد ريال بوده که طي دو مرحله در سال هاي 91 و 92 به 15 هزار ميليارد ريال رسيده است. "هرمز" در گزارش های خود اعلام کرده که با تحقق برنامه های برآوردی سال مالی 94 امیدوار است بتواند به 90 درصد ظرفيت کامل رسیده و با ادامه روند افزایشی تولید خود در سال 1395 به 100 درصد ظرفیت اسمی دست یابد

همچنین افزايش ظرفيت واحد فولادسازي از 1.5 ميليون تن به 3 ميليون تن محصول خام (تختال) و ایجاد واحدهای گندله سازي و نورد گرم از مهمترین برنامه های آتی این مجتمع است تا بدین ترتیب بتواند زنجیره تولید خود را از سنگ آهن تا کلاف نورد گرم تکمیل کند.

تصاویر
  • بازدهي سهام فولاد هرمزگان از محل رشد قيمت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها