Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
آزادسازی صادرات فولاد همیشگی باشد
 

آزادسازی صادرات فولاد همیشگی باشد

چهارشنبه، 26 فروردین 1394 | Article Rating
آزادسازی صادرات یکی از موضوعاتی است که باید در بلندمدت به‌صورت همیشگی شاهد آن بود. در واقع باید تولیدکنندگان به راحتی محصولات تولید شده خود را راهی بازارهای جهانی کنند. آزادسازی صادرات فولاد نیز این اجازه را به تولیدکنندگان می‌دهد که به آسانی در بازارهای بین‌المللی رقابت کنند.

البته در حال‌ حاضر بازار فولاد در داخل کشور با رکود مواجه است و این رکود منجر به مازاد تولید در بازار شده است. این در حالی است که بازار فولاد داخلی در سال‌های گذشته با کمبود محصول روبه‌رو بود. امروز با وجود مازاد محصول در بازار داخلی باید راه صادرات باز باشد. نقطه تعادل بازار فولاد به سمت مازاد رو به حرکت است در نتیجه باید مکانیزم‌هایی برای صادرات در نظر گرفته شود. تصمیم‌گرفته شده در انجمن فولاد مبنی‌بر تمدید آزادسازی صادرات محصولات فولادی بدون تعیین مدت مشخص برای سال ۹۴، اقدامی بسیار مفید است.

هرچند آزادسازی صادرات محصولات فولادی اقدامی موثر برای کاهش رکود است اما باید این موضوع را در نظر داشت که این اقدام مقطعی بوده و نمی‌تواند رکود موجود را از بین ببرد. در واقع رکود پیش آمده در بازار به دلیل تلاش‌های دولت برای کاهش نرخ تورم است. باید وضعیت موجود را تحمل کرد تا نرخ تورم کاهش یافته و شاهد رشدی پایدار باشیم.

با توجه به اینکه آزادسازی باید در بلندمدت به صورت همیشگی باشد قدم‌های برداشته شده در این بخش حاکی از آن است که به زودی به صادرات آزاد بدون تعیین زمان و به‌صورت همیشگی دست خواهیم یافت.

 بهادر احرامیان
عضو هيات مديره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران






منبع:روزنامه گسترش صمت

تصاویر
  • آزادسازی صادرات فولاد همیشگی باشد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها