Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
درخواستی برای افزایش قیمت فولاد مطرح نیست
 

درخواستی برای افزایش قیمت فولاد مطرح نیست

شنبه، 29 فروردین 1394 | Article Rating

عضو انجمن فولاد با اشاره به رکود موجود در بازار فولاد، گفت: تولیدکنندگان فولاد درخواستی برای افزایش قیمت محصولشان ندارند و تقاضایی به دولت ارائه نکرده‌اند.
رضا شهرستانی اظهار داشت: با افزایش حقوق و دستمزد کارگران و اضافه شدن یک درصد مالیات بر ارزش افزوده طی سال جاری، قیمت تولید هر کیلوگرم فولاد در کشور 30 تومان افزایش یافته است.
وی ادامه داد: این در شرایطی است که قیمت فولاد در ایران 60 تومان به ازای هر کیلو کاهش داشته و بازار با رکود روبرو است.
به گفته عضو انجمن فولاد، قیمت فولاد در ابتدای هر سال روند افزایشی پیدا می‌کرد و امسال برای اولین بار در تاریخ صنعت فولاد، قیمت این محصول در کشور کاهشی بوده است.
شهرستانی با اشاره به اقدام اخیر وزارت صنعت برای اعمال تعرفه واردات در پی درخواست تولیدکنندگان داخلی، اظهار داشت: از ابتدای سال برای واردات بیلت (شمش) تعرفه 10 درصدی، تختال تعرفه 15 درصدی و فولاد طویل تعرفه 20 درصدی اعمال شده است، اما با توجه به رکود بازار، این مسئله تأثیری در عرضه محصولات فولادی در کشور نداشته و نتوانسته قیمت فولاد را تثبیت کند و یا افزایش دهد.
وی پیش‌بینی کرد، وضعیت فعلی بازار فولاد تا 8 ماه آینده و تا زمان نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای ادامه داشته باشد.
شهرستانی با اشاره به تعدیل نیرو در برخی کارخانه‌های فولادی، گفت: در حال حاضر شرکت‌های فولادی با انباشت تولید روبرو هستند و در زیان‌دهی قرار دارند.
به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، عضو انجمن فولاد تصریح کرد: حتی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات فولاد و استفاده از ارز آزاد نیز تأثیری بر وضعیت بازار داخلی نداشته است.
وی تأکید کرد: در چنین شرایطی تولیدکنندگان فولاد هیچ درخواستی برای افزایش قیمت محصولات فولادی به دولت ارائه نکرده‌اند.

تصاویر
  • درخواستی برای افزایش قیمت فولاد مطرح نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها