Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
طرح های نیمه تمام ایمیدرو فعال شد
 

طرح های نیمه تمام ایمیدرو فعال شد

شنبه، 29 فروردین 1394 | Article Rating

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادنو صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: این سازمان در سال 93 با کمبود نقدینگی،توانست با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر توان داخلی، طرح هایی که بین8 تا 12 سال راکد مانده بود فعال کند.


مهدی کرباسیان افزود: در تحقق نرخ رشد 10.7 درصدی بخش معدن و صنایع معدنی در سال 93 که با تلاش و همکاری بخش خصوصی و دولتی انجام شده، ایمیدرو یکی از پیشتازترین سازمان های دولتی بود. 

وی افزود: لغو انحلال شرکت ملی فولاد ایران و خارج کردن نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از فهرست واگذاری های این سازمان بود.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته ایمیدرو متعهد شد که در سطح 200 هزار کیلومتر مربع از مناطق معدنی عملیات اکتشافی انجام دهد که این برنامه طبق تعهدات انجام و منجر به کشف میلیون ها تن ذخایر جدید معدنی شد. 

وی افزود: اجرای طرح توسعه سنگان، رشد بی سابقه حفاری ها در مناطق معدنی، افزایش 13 درصدی استخراج مواد معدنی، رشد 30 درصدی فرآوری محصولات معدنی، ارتقاء سطح ایمنی در معادن و استانداردهای زیست محیطی، تکمیل و ابلاغ طرح جامع فولاد و جلب مشارکت بخش خصوصی واقعی از دیگر اقدامات مهم ایمیدرو در سال 93 بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، کرباسیان گفت: دو طرح بزرگ مجتمع طلای زرشوران و سیمان سروآسول ونزوئلا که هر یک به دلیل مشکلات، کند و یا راکد مانده بود، تکمیل و به بهره برداری رسید و ال.سی طرح آلومینیوم جنوب نیز که با ظرفیت 300 هزار تن بیش از یک دهه راکد مانده بود، بازگشایی شد.

وی مذاکره با سرمایه گذاران در طرح های مختلف از جمله نفلین سینیت سراب، الکترود گرافیتی، فعال شدن ال.سی هفت طرح فولاد استانی ، طرح توسعه 5 میلیون تنی گندله سازی و کنسانتره سنگان، شروع اجرای طرح عناصر نادر خاکی، صادرات 2 میلیون تنی فولاد، افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی و همچنین زیرساخت ها در مناطق ویژه پارسیان و لامرد بخش دیگری از اقدامات انجام شده در سال 93 برشمرد.

وی ادامه داد: در سال 93 در مجموع 30 طرح بخش معدن و صنایع معدنی فعال و بیش از 20 هزار میلیارد تومان از سرمایه های بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها جذب شد. 

کرباسیان همکاری بیشتر با مراکز آموزشی و پژوهشی، توسعه ایمنی و محیط زیست، برگزاری همایش جایزه ملی بهره وری، افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی، تکمیل طرح های نیمه تمام و اجرای طرح معدن و صنایع معدنی با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و تزریق پول به این طرح ها از جمله برنامه های مهم سال 94 برشمرد. 

تصاویر
  • طرح های نیمه تمام ایمیدرو فعال شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها