Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
انباشت روزانه هشت هزار تن گندله در ناحیه سبا فولاد مبارکه اصفهان
 

انباشت روزانه هشت هزار تن گندله در ناحیه سبا فولاد مبارکه اصفهان

دوشنبه، 31 فروردین 1394 | Article Rating

واحد انباشت و برداشت ناحیه فولادسازی ونورد پیوسته سبا متعلق به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با تخلیه و انباشت روزانه هشتهزار تن گندله ، به رکورد تازه ای در این واحد دست یافت.

رییس واحد احیا مستقیم و انباشت و برداشت سبا در این زمینه گفت: گندله ورودی به ناحیه فولاد سازی و نورد پیوسته از نظر کمی و کیفی دارای نوسانات زیادی است.

مصطفی اعتصامی افزود: از نظر کمیت روزانه تا 400 کامیون تخلیه انجام و پیش بینی می شود با تکمیل برنامه توسعه فولاد سازی در چند ماه آینده و نیاز به تولید آهن اسفنجی بیشتر، میزان ورود روزانه گندله به طرز چشمگیری افزایش یابد.

وی با اشاره بر لزوم و اهمیت بهره برداری از سیکل کامل انباشت گندله شامل به کارگیری حداکثر ظرفیت کامیون ریز، دستگاه انباشت گندله (استاکر)، نوار نقاله های مربوطه و انباشت صحیح گندله بصورت لایه به لایه گفت: گندله ها دارای تنوع زیاد هستند.

این کارشناس با بیان اینکه هر کدام خواص فیزیکی و متالورژیکی و آنالیز شیمیایی مخصوص به خود و تأثیر مختلفی در فرآیندهای معدنی دارند، افزود: به کارگیری سیکل کامل انباشت گندله توان دریافت، تخلیه و افزایش موجودی گندله را بالا می برد.

اعتصامی ادامه داد: همچنین میکس یکنواخت گندله جهت فرآیندهای بعدی را فراهم می کند و تأثیر بسیار مهمی در پایداری خط تولید، کاهش هزینه ها و مصارف و توقفات خط تولید و افزایش کیفیت محصول نهایی خواهد داشت.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، مجتمع شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 7 میلیون و 150هزار تن محصولات فولادی زمینه اشتغال 351 هزار نفر را در استان اصفهان به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

فولاد مبارکه بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی در جهان و دومین شرکت تولیدکننده فولاد در منطقه است.

فولاد سازی سبا از واحدهای تولیدی زیر مجموعه فولاد مبارکه است که ابتدا از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان طراحی و اجرا و سپس به فولاد مبارکه واگذار شد.

تصاویر
  • انباشت روزانه هشت هزار تن گندله در ناحیه سبا فولاد مبارکه اصفهان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها