Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قیمت سنگ آهن همچنان ثابت می ماند
 

قیمت سنگ آهن همچنان ثابت می ماند

ﺳﻪشنبه، 01 اردیبهشت 1394 | Article Rating
اکثر شرکت کنندگان در جدیدترین نظرسنجی هفتگی سایت یومتال درخصوص بازار سنگ آهن وارداتی و داخلی، روند قیمت های این ماده معدنی در طول هفته جاری را ثابت ارزیابی می کنند.

در این نظرسنجی که از 30 فولادساز داخلی، 50 تاجر و 20 تامین کننده سنگ آهن داخلی انجام گرفت، 47 درصد از شرکت کنندگان روند قیمت های سنگ آهن وارداتی را در طول هفته جاری (20 تا 24 آوریل) ثابت پیش بینی می کنند.

20 به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24، درصد از این افراد معتقدند بازار این هفته نیز همچون هفته گذشته به روند صعودی خود ادامه می دهد و 33 درصدهمچنان می گویند، قیمت ها کاهشی خواهد بود.

ازجمله دلایل مثبت بودن دیدگاه ها به بازار سنگ آهن، پایدار ماندن نسبی قیمت وارداتی این ماده معدنی و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان سنگ آهن داخلی چین و نیز افزایش بهای شمش فولادی است.

در مقابل این عوامل، تقاضای پایین در صنایع پایین دستی (فولاد) و ورود هرچه بیشتر محموله های وارداتی به بنادر، سبب شده کارشناسان همچنان بازار را کاهشی ببینند.

این گزارش می افزاید، 61 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند، بازار سنگ آهن داخلی نیز این هفته ثابت خواهد بود. همچنین 38 درصد روند کاهشی را بر بازار سنگ آهن داخلی چین حاکم می دانند و تنها یک درصد قیمت ها را افزایشی می دانند.

تحقیقات در شمال شرق چین نشان می دهد، اقتصادهای محلی در شرایط سختی به سر می برند اما تقاضا از سوی صنایع پایین دستی همچون فولادسازان، می تواند موجب فعال شدن بازار سنگ آهن شود کما اینکه در بازار فولاد و سنگ آهن وارداتی شاهد ثبات نرخ ها بوده ایم.

همچنین فعالیت در تولیدکنندگان سنگ آهن داخلی چین هنوز هم کم است و این موضوع می تواند عرضه ار محدود کند از اینرو فعالان معتقدند، قیمت ها در هفته های آینده ممکن است به جای نخست خود بازگردد.

پیش بینی اینکه دولت سیاست های مطلوبی را وضع کند در بین فعالان انگیزه و امید ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، داده های کلان اقتصاد چین نشان می دهد اقتصاد این کشور هنوز هم در شرایط رکودی فشار زیادی را متحمل شده و این موضوع بر بازار فولاد تاثیر مستقیم داشته چراکه دولت تعدیل در اقتصاد داشته و ظرفیت های مازاد را حذف کرده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اگرچه قیمت آتی فلزات آهنی و سنگ آهن افزایش داشته اما معاملات همچنان محدود است و این رشد در قیمت های معاملات چشمگیر نبوده است چراکه بازار هنوز با عرضه مازاد مواجه است.

تصاویر
  • قیمت سنگ آهن همچنان ثابت می ماند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها