Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

چرا ایران واردکننده بنزین شد؟

چهارشنبه، 02 اردیبهشت 1394 | Article Rating
پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از اهداف دولت برای افزایش تولید بنزین است تا جایی که دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود اعلام کرد که در صورت به بهره‌برداری رسیدن چنین طرحی، می‌توان در تولید بنزین خودکفا شد و به فکر صادرات جدی برای بنزین بود.

به گزارش اقتصادنیوز، در چنین شرایطی، این پالایشگاه با تاخیر در بهره‌برداری روبرو شده است، به طوری که بخشی از صادرات بنزین از کانال‌های دیگری صورت گرفته و واردات را نیز دستخوش تغییراتی کرده است.

آن طور که اخیرا تسنیم از قول معاون شرکت پالایش و پخش عنوان کرده، واردات بنزین افزایش یافته است. این افزایش واردات در حالی است که برنامه وزارت نفت برای سال 94، خودکفایی از واردات بنزین بود و حالا نه تنها این واردات صفر نشده بلکه افزایش نیز پیدا کرده است. 

این مسئله همزمان با کمبود بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سوخت صورت گرفته که اخیرا خبرگزاری‌ها آن را اعلام کرده بودند. در چنین شرایطی، شاهرخ خسروانی، معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دلایلی را برای این افزایش واردات اعلام کرده که بیشتر مربوط به تعمیرات برخی پالایشگاه‌ها و رشد مصرف بنزین در نوروز بوده است.

در چنین شرایطی، به نظر می‌رسد که وزارت نفت روز به روز بیشتر از محل پایین بودن آهنگ توسعه در پالایشگاه ستاره خلیج فارس متحمل ضرر می‌شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها