Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بخش خصوصی نیازمند حمایت دولت
 

بخش خصوصی نیازمند حمایت دولت

یکشنبه، 06 اردیبهشت 1394 | Article Rating

 مدیر عامل ذوب آهن گمبرون پیشرفت هر صنعتی را در گرو ورود سرمایه گذار خارجی خواند و افزود:با ورود سرمایه‌گذاران خارجی به بخش‌های تولیدی کشورمان، زمینه‌های لازم برای توسعه هر چه بیشتر صنعت فولاد در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

حسن مصیب زاده در گفتگویی افزود: در حال حاضر بازار فولاد با رکود مواجه است و همه تجار و تولیدکنندگان چشم به ادامه مذاکرات ژنو دوخته اند و منتظر اتفاقات تا 3 ماه آینده هستند.
وی گفت: برای برون رفت از رکود به وجود آمده در صنعت فولاد بایستی موانع پیش روی این صنعت برطرف که در حال حاضر موثرترین اقدام دولت در راستای رفع این مشکلات تامین مواد اولیه فولادسازان به شمار می آید.
وی در ادامه خواهان حمایت بیشتر دولت از بخش خصوصی صنعت فولاد شد و تصریح کرد: دولت باید در ارائه مجوز به تولیدکنندگان بخش خصوصی فولاد همکاری بیشتری کند و قوانین ساده تری را وضع کند تا تولیدکننده با اشتیاق بیشتری وارد سرمایه گذاری در این صنعت شود.
این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: وزارت صنعت به تعهدات خود در خصوص استفاده از سنگ آهن توسط بخش خصوصی عمل کند زیرا ایران دارای مزیت های فراوان و در دسترس برای تولید فولاد است بنابراین دولت در صورت گذاشتن معادن سنگ آهن در اختیار بخش خصوصی می تواند از خروج سنگ آهن از کشور جلوگیری کند .
وی در ادامه یادآور شد لازمه این امر کاستن از تنگ نظری هاست بنابراین با راه اندازی هر واحد تولیدی سنگ آهن نیز در اختیارش قرار گیرد تا ضمن رونق صنعت از خام فروشی نیز جلوگیری شود. 
وی در ادامه تاکید کرد: کشور ما از نظر مواد معدنی بسیار غنی است و فقط نیازمند برنامه ریزی کارشناسانه برای بهره برداری از این منابع است لذا توصیه می شود دولت به منظور تولید و اشتغال و کار و سرمایه ایرانی گام های مثبتی بردارد.
وی در خاتمه افزود: با توجه به شرایط حاکم بر بازار فولاد پیش بینی می شود شاهد تحولات گسترده در بازار نخواهیم بود و شاید از نیمه دوم سال بتوان نسبت به آینده این صنعت اظهار امیدواری کرد.



تصاویر
  • بخش خصوصی نیازمند حمایت دولت
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها