Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
تعطیلی تعداد زیادی از معادن سنگ‌آهن خواف ‌
 

تعطیلی تعداد زیادی از معادن سنگ‌آهن خواف ‌

یکشنبه، 06 اردیبهشت 1394 | Article Rating
ئیس انجمن معدن خراسان رضوی از تعطیلی بسیاری از معادن سنگ آهن خواف خبر داد.


حسین حسین‌زاده با بیان اینکه در‌حال حاضر عمده مواد‌معدنی صادر‌شده از استان، سنگ آهن خواف است، تصریح‌کرد: در‌حال ‌حاضر با توجه به کاهش چشمگیر قیمت سنگ آهن در سطح جهانی، صادرات خام این ماده معدنی توجیح اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به اینکه سنگ آهن در داخل نیز به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی لازم به فروش نمی‌رسد، اظهار‌کرد: به همین دلیل در حال حاضر تعداد زیادی از معادن سنگ آهن خواف تعطیل شده‌ است.

حسین‌زاده در‌ ادامه در خصوص سایر معادن مهم استان اظهار‌کرد: کرومیت از دیگر مواد معدنی صادراتی استان است که البته صادرات آن نسبت به سنگ آهن کمتر است و مقداری از آن توسط کارخانه فروکروم سبزوار خریداری و فرآوری می‌شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم آنچه معمولا گفته می‌شود سایر مواد معدنی استان ناچیز بوده و ارزش صادراتی خاصی ندارد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، رئیس انجمن معدن خراسان رضوی در خصوص خام فروشی معادن، عنوان‌کرد: در این مسئله که فرآوری مواد معدنی با ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اقدامی بسیار مثبت است، شکی نیست، اما فرآوری مواد معدنی به صرف وقت، هزینه و واردات تکنولوژی فراوان نیازمند است.

وی با بیان اینکه در کشور کارخانه و صنایع تبدیلی متناسب با تعداد معادن و میزان تولیدات معدنی وجود ندارد، گفت: در حال حاضر هشت پروژه فولاد در کشور با پیشرفت 20 درصدی به دلیل مشکلاتی از جمله عدم گشایش اعتبار، تحریم‌ها، آب، برق و ... به بهره‌برداری نرسیده‌ است.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها و صرف سرمایه برای فرآوری مواد معدنی، تصریح‌ کرد: جلوگیری از خام‌فروشی تا زمانی که هنوز زیرساخت‌های لازم برای فرآوری مواد معدنی وجود‌ ندارد، نیز خطراتی از جمله بیکاری را در پی‌ دارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه صنایع فرآوری متناسب با مواد اولیه تقویت نشده‌ است، خاطرنشان‌کرد: متولی این امر وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است، البته تاکنون پروژه‌هایی به منظور فرآوری مواد‌خام تعریف شده که به دلیل مشکلات متعدد هیچ یک به بهره‌برداری نرسیده‌ است.

رئیس انجمن معدن استان در ادامه عنوان‌کرد: از جمله این پروژه‌ها در استان می‌توان به پروژه‌های فولادسازی در تربت حیدریه، سبزوار و قاین اشاره‌ کرد که پس از گذشت بیش از پنج سال با پیشرفت اندک، هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌ است و تحقق این امر به حل مشکل تحریم و صرف زمان نیاز دارد.

تصاویر
  • تعطیلی تعداد زیادی از معادن سنگ‌آهن خواف ‌
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها