Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
درخواستی برای افزایش تعرفه واردات فولاد مطرح نیست
 

درخواستی برای افزایش تعرفه واردات فولاد مطرح نیست

دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 | Article Rating

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: درخواست رسمی و جدیدی درباره افزایش تعرفه واردات فولاد از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد مطرح نشده است.


بهادر احرامیان با اشاره به اینکه در برخی ردیف‌های تعرفه واردات فولاد همچنان انتقاداتی وجود داشته و انجمن تولیدکنندگان فولاد اصلاح این ردیف‌ها را پیگیری می‌کند، افزود: این ردیف‌های تعرفه بیشتر مربوط به مقاطع عریض و ورق هستند که به نظر ما نیز تعرفه واردات آنها باید اصلاح شود اما درخواست کلی مبنی بر افزایش تعرفه واردات فولاد مطرح نشده است.

وی افزود: به نظر ما تعرفه فعلی واردات فولاد توانسته تا حدود زیادی جلوی دامپینگ چین را در بازار فولاد بگیرد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران در پاسخ به سوال درباره نامه اخیر انجمن سنگ آهن مبنی بر اینکه معادن سنگ آهن قادر به پرداخت حقوق دولتی نیستند، توضیح داد: افت قیمت سنگ آهن از افت به ریزش و فاجعه تبدیل شده است. در این شرایط بسیاری از کشورهای دنیا به سمت کاهش چشمگیر هزینه‌های مترتب بر بخش معدن از جمله حقوق دولتی و عوارض و ... رفته‌اند این در حالی است که ما دقیقا برعکس عمل کرده‌ایم. درخواست انجمن سنگ آهن نیز بر این بوده که مطابق با شرایط بازار عوارض و حقوق دولتی از معادن سنگ آهن اخذ شود.

احرامیان اظهار کرد: در حال حاضر بحث‌هایی درباره چگونگی اخذ عوارض و حقوق دولتی مطرح است اما هیچیک از این مباحث قطعی نشده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیرعامل شرکت فولاد یزد درباره برنامه تولید این شرکت در سال جاری گفت: برنامه امسال تولید ما حفظ و ثبات تولید نسبت به سال قبل است. برای سال جاری تولید حدود 350 هزار تن فولاد خام به علاوه نورد و ... و در مجموع 500 هزار تن محصول برنامه‌ریزی کرده‌ایم. کل تولید نیز در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

وی درباره پیش‌بینی قیمت سنگ آهن برای سال جاری نیز گفت: پیش‌بینی‌ها درباره قیمت سنگ آهن چندان مثبت نیست و قیمت سنگ آهن حداقل در همین سطح باقی خواهد ماند. اگرچه احتمال می‌رود افزایش جزئی در انتظار قیمت سنگ آهن باشد که همین افزایش نیز دارای اما و اگرهایی به عنوان پیش شرط است. در مجموع پیش‌بینی نمی‌شود قیمت سنگ آهن در سال 2015 افزایش محسوسی داشته باشد.

تصاویر
  • درخواستی برای افزایش تعرفه واردات فولاد مطرح نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها