Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش 5 درصدی قیمت سنگ آهن
 

افزایش 5 درصدی قیمت سنگ آهن

دوشنبه، 07 اردیبهشت 1394 | Article Rating
این ششمین هفته ای است که قیمت سنگ آهن رو به افزایش گذاشته و از بازاری که حدود 18 ماه در حالت رکود و بحران قرار داشت خارج می شود.


در پایان آخرین بازار قیمت پایه سنگ آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین بر اساس شاخص استیل ایندکس هر تن 57 دلار داد و ستد شد که 5.6 درصد از قیمت قبلی آن یعنی 53.8 دلار در هر تن بالاتر است.
قیمت این کالا نسبت به پایین ترین سطح قیمت در ده سال گشته یعنی 46.7 دلار در هر تن در ابتدای این ماه 22 درصد افزایش را نشان میدهد و در حال حاضر از 18 ماه مارس تا کنون در بالاترین سطح داد و ستد می شود..
به گزارش استیل ایران به نقل از معدن 24، با افزایش قیمت نفت هزینه تولید سنگ آهن معدنچیان نیز رو به افزایش گذاشته است که احتمالاً به زودی بازار مجبور به افزایش قیمت آن خواهد شد که شاخص استیل ایندکس نیز همین روند را نشان میدهد.
دلیل دیگر این افزایش قیمت سنگ آهن می تواند مربوط به خبرهای تازه در خارج از چین مانند استرالیا باشد از طرفی شرکت BHP در این کشور اقدام به کاهش تولید و اجرای آهسته طرحهای توسعه خود کرده است و چندین معدن کوچک هم در این کشور نگران وضعیت خود شده اند.
این افزایش موجب امیدواری معادن داخلی استرالیا شده است که قیمتها بالاتر خواهد رفت و شرکتهای فورتسکیو، گیبسون آیرون و بی سی ایرون احتمالاً با شک و تردید به خط تولید برگردند با توجه به این قیمتهای جدید معدنچیان کوچکتر نیز به سود حاشیه ای خود دست خواهند یافت. 

تصاویر
  • افزایش 5 درصدی قیمت سنگ آهن
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها