Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

مسیر حرکت بخش خصوصی باید پاکسازی شود

ﺳﻪشنبه، 08 اردیبهشت 1394 | Article Rating

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:دولت در تلاش است به منظور تسهیل در صادرات، تمامی موانع صادرات در مسیر فعالان اقتصادیرا برطرف کند.


مجتبی خسروتاج روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی، افزود: همه دولت ها باید با تدوین قوانین مناسب مسیر حرکت بخش خصوصی را با رفع موانع و مزاحمت ها پاکسازی کنند.

وی توجه به صادرات را راهکاری اساسی در توسعه صادرات کشور دانست و ضمن تاکید بر توانایی های بخش خصوصی در کشور، گفت: توسعه صادرات در بلند مدت نیازمند سرمایه گذاری و تولید است، ضمن آنکه در کوتاه مدت نیز باید با شفاف کردن سیاست های اقتصادی، موانع صادراتی از سر راه صادرکنندگان بخش خصوصی برداشته شود.

به گفته قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، بازار داخلی کشش محصولات تولیدی را ندارد، لذا بایستی بازارهای جدید را پیدا و بستر مناسب را برای صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی فراهم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از محورهایی که در صادرات تاکنون فعال نبوده، خدمات فنی و مهندسی است، گفت: در جلسه شورای عالی صادرات تصمیم بر این شد تا با تعیین مبلغی برای تشویق صادرات خدمات فنی و مهندسی صادرکنندگان این خدمات و محصولات دانش بنیان رغبت بیشتری به صادرات این محصول پیدا کنند. 

خسروتاج، علت اصلی افزایش قیمت برخی از کالاهای تولید داخل را ناشی از رشد هزینه ها و قیمت تمام شده دانست و گفت: امروز واحدهای تولیدی به دنبال مشتری هستند و باید راههای جدیدی را برای فروش تولیدات خود در نظر گیرند. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده و بهداشتی؛ 237 شرکت داخلی و 63 شرکت خارجی حضور و مشارکت دارند. 

نمایشگاه امسال علاوه بر شرکت های داخلی، شرکت ها و نمایندگانی از 12 کشور مختلف جهان شامل ترکیه، آلمان، هندوستان، چین، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، یونان، مالزی، امارات متحده عربی، تایوان و کره جنوبی جدیترین تولیدات و خدمات خود را در معرض نمایش عموم قرار داده اند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها